Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1067838

Uloga neformalnoga i informalnoga učenja u profesionalnom razvoju učitelja


Skupnjak, Draženka; Tot, Daria
Uloga neformalnoga i informalnoga učenja u profesionalnom razvoju učitelja // Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva KAMO I KAKO DALJE? / Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizarevikj, Jasmina (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 196-207 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1067838 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga neformalnoga i informalnoga učenja u profesionalnom razvoju učitelja
(The Role of Non-Formal and Informal Learning in the Professional Development of Teachers)

Autori
Skupnjak, Draženka ; Tot, Daria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva KAMO I KAKO DALJE? / Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizarevikj, Jasmina - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 196-207

ISBN
978-953-6965-92-2

Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
informalno učenje, neformalno učenje, profesionalni razvoj, trajno stručno usavršavanje, učitelji
(informal learning, non-formal learning, professional development, inservice education of teachers, teachers)

Sažetak
Većina istraživača suglasna je da je trajno stručno usavršavanje u značajnoj pozitivnoj korelaciji s učiteljskim profesionalnim razvojem, no postmoderno doba pred učitelje postavlja dvostruki izazov. Istovremeno se od učitelja očekuje razvoj potencijala za inovacije, fleksibilnost i predanost promjeni, a s druge im se strane nastoji oduzeti profesionalna autonomija tako da ih se financijski osiromašuje, propisuju centralizirani kurikuli te uvode vanjska testiranja i vrjednovanja. Cilj je rada ukazati na aktualne poteškoće u osiguravanju učiteljeva aktivnoga profesionalnoga učenja s naglaskom na ulogu neformalnoga i informalnoga učenja u njegovu profesionalnom razvoju. Prikazan je pregled važnijih istraživanja u području profesionalnoga razvoja učitelja kroz ulogu, ali i moguće inhibitore učenja. Uz kritički osvrt o stajalištima različitih autora o pitanjima neformalnoga i informalnoga učenja iznesene su preporuke i smjernice za približavanje kulturno-induktivnom pristupu profesionalnom učenju. Za razliku od tradicionalnijega tehničko-racionalnoga pristupa, fokus se usmjerava na povećanje učiteljskoga utjecaja i angažmana u okviru vlastitoga profesionalnoga učenja. Aktivno sudjelovanje učitelja u vlastitom profesionalnom učenju doprinosi njegovom osobnom i profesionalnom rastu i razvoju te istovremeno pruža mogućnost generiranja znanja i ideja koje pridonose kvalitetnijoj nastavi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Daria Tot (autor)

Avatar Url Draženka Skupnjak (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada drive.google.com

Citiraj ovu publikaciju:

Skupnjak, Draženka; Tot, Daria
Uloga neformalnoga i informalnoga učenja u profesionalnom razvoju učitelja // Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva KAMO I KAKO DALJE? / Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizarevikj, Jasmina (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 196-207 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Skupnjak, D. & Tot, D. (2020) Uloga neformalnoga i informalnoga učenja u profesionalnom razvoju učitelja. U: Peko, A., Ivanuš Grmek, M. & Delcheva Dizarevikj, J. (ur.)Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva KAMO I KAKO DALJE?.
@article{article, author = {Skupnjak, Dra\v{z}enka and Tot, Daria}, year = {2020}, pages = {196-207}, keywords = {informalno u\v{c}enje, neformalno u\v{c}enje, profesionalni razvoj, trajno stru\v{c}no usavr\v{s}avanje, u\v{c}itelji}, isbn = {978-953-6965-92-2}, title = {Uloga neformalnoga i informalnoga u\v{c}enja u profesionalnom razvoju u\v{c}itelja}, keyword = {informalno u\v{c}enje, neformalno u\v{c}enje, profesionalni razvoj, trajno stru\v{c}no usavr\v{s}avanje, u\v{c}itelji}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Skupnjak, Dra\v{z}enka and Tot, Daria}, year = {2020}, pages = {196-207}, keywords = {informal learning, non-formal learning, professional development, inservice education of teachers, teachers}, isbn = {978-953-6965-92-2}, title = {The Role of Non-Formal and Informal Learning in the Professional Development of Teachers}, keyword = {informal learning, non-formal learning, professional development, inservice education of teachers, teachers}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font