Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066940

Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti


Maltar Okun, Tanja; Doutlik, Karolina
Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti // 1. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Sabljar, Mirna ; Šulentić Begić, Jasna ; Ileš, Tatjana (ur.). (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 120-121 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1066940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti
(Involvement of students with developmental disabilities in primary school extracurricular activities)

Autori
Maltar Okun, Tanja ; Doutlik, Karolina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
1. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.12.2019. - 06.12.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
inkluzija ; izvannastavne aktivnosti ; osnovna škola ; učenici s teškoćama u razvoju
(elementary school ; extracurricular activities ; inclusion ; students with developmental disabilities)

Sažetak
Roditelji, dječji vrtić, škola i šira društvena zajednica snose odgovornost i trebaju brinuti o dobrobiti djece i njihovu razvoju. U to se ubraja i način na koji djeca provode svoje slobodno vrijeme, a to, pak, ovisi o navikama koje su stekla, situacijama i prilikama kojima su bila okružena i izložena od najranije dobi. Najodgovornije instance odgoja su svakako roditelji i odgojno-obrazovne ustanove koji djeci trebaju osigurati zdravu i poticajnu okolinu te prilike za stvaranje. Djeca s teškoćama u razvoju predstavljaju najosjetljiviju društvenu skupinu, a pitanje njihova kvalitetna i svrhovita provođenja slobodnog vremena nikako ne smije biti zanemareno. Jedan od istaknutijih imperativa u odgojno-obrazovnim ustanovama 21. stoljeća predstavlja i inkluzija, stoga tjelesna, mentalna, intelektualna, osjetilna oštećenja ili poremećaji funkcija kod učenika ne bi trebali predstavljati prepreku za uključivanje učenika u izvannastavne aktivnosti, odnosno za ravnopravno sudjelovanje učenika s teškoćama u razvoju u cjelokupnom odgojno-obrazovnom radu u školi. Dobrovoljnim sudjelovanjem učenika u izvannastavnim aktivnostima mogu se nadoknaditi one potrebe učenika koje redovita nastava nije u mogućnosti zadovoljiti te se u većoj mjeri može individualno i individualizirano pristupiti svakom učeniku. Pritom treba uzeti u obzir mogućnosti, potrebe i interese učenika s teškoćama u razvoju te im osigurati potrebne uvjete. U fokusu ovog rada je provođenje slobodnog vremena učenika s teškoćama u razvoju u izvannastavno vrijeme, odnosno iznošenje rezultata istraživanja kojemu je cilj bio ispitati u kojoj mjeri i u koje su osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti uključeni učenici s određenim teškoćama. Od 528 učenika s teškoćama u razvoju, koji su sudjelovali u istraživanju, njih je čak 64, 8 % uključeno u izvannastavne aktivnosti. S obzirom na djelatnosti izvannastavne aktivnosti prednjače jezično-medijsko-umjetničke (27, 2 %), glazbeno-plesne (20, 1 %) te sportsko- zdravstveno-rekreacijske izvannastavne aktivnosti (15, 5 %). Utvrđeno je nepostojanje statistički značajne razlike u uključenosti učenika s teškoćama u razvoju u izvannastavne aktivnosti s obzirom na spol te postojanje statistički značajne razlike u uključenosti učenika s teškoćama u razvoju u izvannastavne aktivnosti s obzirom na razinu obrazovanja, odnosno u izvannastavne aktivnosti je uključeno statistički značajno više učenika od 1. do 4. razreda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Tanja Maltar Okun (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Maltar Okun, Tanja; Doutlik, Karolina
Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti // 1. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Sabljar, Mirna ; Šulentić Begić, Jasna ; Ileš, Tatjana (ur.). (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 120-121 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Maltar Okun, T. & Doutlik, K. (2019) Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti. U: Sabljar, M., Šulentić Begić, J. & Ileš, T. (ur.)1. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju.
@article{article, author = {Maltar Okun, Tanja and Doutlik, Karolina}, year = {2019}, pages = {120-121}, keywords = {inkluzija, izvannastavne aktivnosti, osnovna \v{s}kola, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, title = {Uklju\v{c}enost u\v{c}enika s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju u osnovno\v{s}kolske izvannastavne aktivnosti}, keyword = {inkluzija, izvannastavne aktivnosti, osnovna \v{s}kola, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Maltar Okun, Tanja and Doutlik, Karolina}, year = {2019}, pages = {120-121}, keywords = {elementary school, extracurricular activities, inclusion, students with developmental disabilities}, title = {Involvement of students with developmental disabilities in primary school extracurricular activities}, keyword = {elementary school, extracurricular activities, inclusion, students with developmental disabilities}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font