Pregled bibliografske jedinice broj: 1066940
Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti
Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti // 1. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Sabljar, Mirna ; Šulentić Begić, Jasna ; Ileš, Tatjana (ur.). (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 120-121 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1066940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u
osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti
(Involvement of students with developmental
disabilities in primary school extracurricular
activities)
Autori
Maltar Okun, Tanja ; Doutlik, Karolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
1. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.12.2019. - 06.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inkluzija ; izvannastavne aktivnosti ; osnovna škola ; učenici s teškoćama u razvoju
(elementary school ; extracurricular activities ; inclusion ; students with developmental disabilities)
Sažetak
Roditelji, dječji vrtić, škola i šira društvena zajednica snose odgovornost i trebaju brinuti o dobrobiti djece i njihovu razvoju. U to se ubraja i način na koji djeca provode svoje slobodno vrijeme, a to, pak, ovisi o navikama koje su stekla, situacijama i prilikama kojima su bila okružena i izložena od najranije dobi. Najodgovornije instance odgoja su svakako roditelji i odgojno-obrazovne ustanove koji djeci trebaju osigurati zdravu i poticajnu okolinu te prilike za stvaranje. Djeca s teškoćama u razvoju predstavljaju najosjetljiviju društvenu skupinu, a pitanje njihova kvalitetna i svrhovita provođenja slobodnog vremena nikako ne smije biti zanemareno. Jedan od istaknutijih imperativa u odgojno-obrazovnim ustanovama 21. stoljeća predstavlja i inkluzija, stoga tjelesna, mentalna, intelektualna, osjetilna oštećenja ili poremećaji funkcija kod učenika ne bi trebali predstavljati prepreku za uključivanje učenika u izvannastavne aktivnosti, odnosno za ravnopravno sudjelovanje učenika s teškoćama u razvoju u cjelokupnom odgojno-obrazovnom radu u školi. Dobrovoljnim sudjelovanjem učenika u izvannastavnim aktivnostima mogu se nadoknaditi one potrebe učenika koje redovita nastava nije u mogućnosti zadovoljiti te se u većoj mjeri može individualno i individualizirano pristupiti svakom učeniku. Pritom treba uzeti u obzir mogućnosti, potrebe i interese učenika s teškoćama u razvoju te im osigurati potrebne uvjete. U fokusu ovog rada je provođenje slobodnog vremena učenika s teškoćama u razvoju u izvannastavno vrijeme, odnosno iznošenje rezultata istraživanja kojemu je cilj bio ispitati u kojoj mjeri i u koje su osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti uključeni učenici s određenim teškoćama. Od 528 učenika s teškoćama u razvoju, koji su sudjelovali u istraživanju, njih je čak 64, 8 % uključeno u izvannastavne aktivnosti. S obzirom na djelatnosti izvannastavne aktivnosti prednjače jezično-medijsko-umjetničke (27, 2 %), glazbeno-plesne (20, 1 %) te sportsko- zdravstveno-rekreacijske izvannastavne aktivnosti (15, 5 %). Utvrđeno je nepostojanje statistički značajne razlike u uključenosti učenika s teškoćama u razvoju u izvannastavne aktivnosti s obzirom na spol te postojanje statistički značajne razlike u uključenosti učenika s teškoćama u razvoju u izvannastavne aktivnosti s obzirom na razinu obrazovanja, odnosno u izvannastavne aktivnosti je uključeno statistički značajno više učenika od 1. do 4. razreda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)