Pregled bibliografske jedinice broj: 1066916
Uporaba korpusa u poučavanju hrvatskoga kao drugoga i inoga jezika
Uporaba korpusa u poučavanju hrvatskoga kao drugoga i inoga jezika // Studia lexicographica : časopis za leksikografiju i enciklopedistiku, 12 (2018), 22; 63-84 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1066916 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uporaba korpusa u poučavanju hrvatskoga kao
drugoga i inoga jezika
(The use of corpus in teaching croatian as the
second and foreign language)
Autori
Posavec, Kristina
Izvornik
Studia lexicographica : časopis za leksikografiju i enciklopedistiku (1846-6745) 12
(2018), 22;
63-84
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
korpus ; korpusna lingvistika ; hrvatski jezik ; kolokacije ; konkordancije
(corpus ; corpus linguistics ; Croatian language ; collocation ; concordance)
Sažetak
U članku se razmatra i istražuje odnos uporabe korpusa u poučavanju hrvatskoga kao drugoga i inoga jezika. Na temelju korpusnih primjera i primjene korpusnih alata želi se uputiti na to da su korpusi vrijedan izvor dodatnih saznanja i spoznaja o jeziku, ne samo u svrhu poučavanja jezika već i u svrhu provedbe leksičkih i leksikografskih istraživanja i studija. Uporabom korpusnih alata leksikografi mogu dobiti uvid u različita značenja pojedinih riječi, ovisno o kontekstu u kojem se pojavljuju. Korpusi leksikografima pružaju velik broj raznolikih sadržaja, na temelju kojih mogu analizirati riječi i pojmove. Primjeri analize hrvatskoga jezika dobiveni su pretraživanjem najvećega korpusa hrvatskoga jezika, hrWaC-a (Hrvatskoga web korpusa) jer, osim što posjeduje najveći broj pojavnica, hrWaC obuhvaća uporabni jezik, što je relevantna činjenica kod poučavanja stranoga jezika. Osim što se rad bavi uporabom korpusa u svrhu poučavanja hrvatskoga jezika, navode se i primjeri na koji način leksikografi mogu primijeniti korpus i korpusne alate u svojim studijama i istraživanjima. Poseban je naglasak stavljen na prikaz korištenja kolokacija, čestota i iščitavanja konkordancijskih nizova u svrhu analize hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti