Pregled bibliografske jedinice broj: 1066764
Fenomen zlostavljanja djece u književnosti
Fenomen zlostavljanja djece u književnosti, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066764 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fenomen zlostavljanja djece u književnosti
(The phenomenon of child abuse in literature)
Autori
Miljan, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.06
Godina
2016
Stranica
67
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
dijete, nasilje, tjelesno, seksualno, emocionalno, zanemarivanje, književnost
(child, violence, physical, sexual, emotional, neglect, literature)
Sažetak
Tema ovog rada je nasilje nad djecom u književnim djelima. U radu se na temelju znanstvene literature i empirijskih istraživanja analiziraju vrste i svi oblici nasilja nad djecom, a potkrjepljuju se primjerima iz književnih djela. Ovim se radom željelo saznati kakve su subjektivne, emocionalne reakcije žrtava zlostavljanja, a koje su u stručnoj literaturi podzastupljene, te mogu li primjeri iz književnih djela obogatiti već poznate spoznaje znanstvenika. Književna djela, a posebice ona autobiografska pokazuju veoma jasnu i realnu sliku nasilja nad djecom. Čitajući i analizirajući autobiografske ispovijesti čitatelj dobiva jasnu sliku o tome koliko štete zlostavljanje čini viktimiziranoj djeci. Poneki oblici nasilja nisu ni spomenuti u stručnoj literaturi. To je dokaz kako su nasilnici veoma domišljati kada je u pitanju nasilje i često su sposobni izmisliti nove i okrutnije metode od onih koje su znanstvenici naveli u svojim istraživanjima. Osobito su snažno opisane emocije žrtava zlostavljanja i učinci na njihovo zdravlje. Književan djela mogu snažno doprinijeti podizanju svijest i senzibiliziranu javnosti o tome koliko je nasilje štetno te poticati ljude da ne šute o nasilju čiji su svjedoci, nego da se počnu aktivno zauzimati kako bi se svaka vrsta nasilja prekinula i iskorijenila.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)