Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066578

Sudjelovanje djece: koncepti, konteksti i razumijevanja


Borić, Ivana
Sudjelovanje djece: koncepti, konteksti i razumijevanja // Znanstveno-stručni skup: Djetinjstvo i dječja prava
Varaždin, Hrvatska, 2017. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1066578 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sudjelovanje djece: koncepti, konteksti i razumijevanja
(Child participation: concepts, contexts and understandings)

Autori
Borić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Znanstveno-stručni skup: Djetinjstvo i dječja prava

Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 01.12.2017. - 02.12.2017

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
sudjelovanje djece, post-konvencijsko djetinjstvo, novi autoritet
(child participation, post-convention childhood, new authority)

Sažetak
U suvremenom društvu, posebno nakon donošenja Konvencije o pravima djeteta (1989), pravo djece na sudjelovanje (odnosno tvz. participativna prava) u širem je fokusu mnogih stručnih rasprava i aktivnosti: od razine donošenja odluka do svakodnevne prakse. Iako često spominjano kao sintagma, „sudjelovanje djece“, podrazumijeva različite stvari za različite dionike te se ne može govoriti o jedinstvenom shvaćanju pojma, kao ni o ujednačenim pristupima i praksama. Stručnjaci se slažu kako je participacije djece vrlo često prisutna na deklarativnoj razini, no da znatno rjeđe odrasli zaista razumiju i vjeruju u mogućnost šireg sudjelovanja djece u različitim okruženjima, što posebno dolazi do izražaja kad je riječ o tzv. ranjivim skupinama djece. U tom smislu važno je sagledati ključne suvremene koncepte koji su izravno povezani s dječjim participativnim pravima i mogućnostima, kao što su „post-konvencijsko djetinjstvo“, novi autoritet, paradigma odgovornosti i dr. Pritom je neizostavno važno u fokus staviti ne samo dijete, nego i ulogu odraslih. Sljedeći važan aspekt su svakako konteksti dječjeg sudjelovanja pri čemu se misli na sva okruženja u kojima dijete živi, kreće i ostvaruje se. Razmatrajući koncepte i kontekste kroz fleksibilan i dijaloški pristup u odnosu odraslih i djece, moguće je razviti kontekstualna razumijevanja sudjelovanja djece koja odgovaraju aktualnom vremenu i okruženju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivana Borić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Borić, Ivana
Sudjelovanje djece: koncepti, konteksti i razumijevanja // Znanstveno-stručni skup: Djetinjstvo i dječja prava
Varaždin, Hrvatska, 2017. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
Borić, I. (2017) Sudjelovanje djece: koncepti, konteksti i razumijevanja. U: Znanstveno-stručni skup: Djetinjstvo i dječja prava.
@article{article, author = {Bori\'{c}, Ivana}, year = {2017}, keywords = {sudjelovanje djece, post-konvencijsko djetinjstvo, novi autoritet}, title = {Sudjelovanje djece: koncepti, konteksti i razumijevanja}, keyword = {sudjelovanje djece, post-konvencijsko djetinjstvo, novi autoritet}, publisherplace = {Vara\v{z}din, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bori\'{c}, Ivana}, year = {2017}, keywords = {child participation, post-convention childhood, new authority}, title = {Child participation: concepts, contexts and understandings}, keyword = {child participation, post-convention childhood, new authority}, publisherplace = {Vara\v{z}din, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font