Pregled bibliografske jedinice broj: 1066578
Sudjelovanje djece: koncepti, konteksti i razumijevanja
Sudjelovanje djece: koncepti, konteksti i razumijevanja // Znanstveno-stručni skup: Djetinjstvo i dječja prava
Varaždin, Hrvatska, 2017. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1066578 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sudjelovanje djece: koncepti, konteksti i razumijevanja
(Child participation: concepts, contexts and understandings)
Autori
Borić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Znanstveno-stručni skup: Djetinjstvo i dječja prava
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 01.12.2017. - 02.12.2017
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
sudjelovanje djece, post-konvencijsko djetinjstvo, novi autoritet
(child participation, post-convention childhood, new authority)
Sažetak
U suvremenom društvu, posebno nakon donošenja Konvencije o pravima djeteta (1989), pravo djece na sudjelovanje (odnosno tvz. participativna prava) u širem je fokusu mnogih stručnih rasprava i aktivnosti: od razine donošenja odluka do svakodnevne prakse. Iako često spominjano kao sintagma, „sudjelovanje djece“, podrazumijeva različite stvari za različite dionike te se ne može govoriti o jedinstvenom shvaćanju pojma, kao ni o ujednačenim pristupima i praksama. Stručnjaci se slažu kako je participacije djece vrlo često prisutna na deklarativnoj razini, no da znatno rjeđe odrasli zaista razumiju i vjeruju u mogućnost šireg sudjelovanja djece u različitim okruženjima, što posebno dolazi do izražaja kad je riječ o tzv. ranjivim skupinama djece. U tom smislu važno je sagledati ključne suvremene koncepte koji su izravno povezani s dječjim participativnim pravima i mogućnostima, kao što su „post-konvencijsko djetinjstvo“, novi autoritet, paradigma odgovornosti i dr. Pritom je neizostavno važno u fokus staviti ne samo dijete, nego i ulogu odraslih. Sljedeći važan aspekt su svakako konteksti dječjeg sudjelovanja pri čemu se misli na sva okruženja u kojima dijete živi, kreće i ostvaruje se. Razmatrajući koncepte i kontekste kroz fleksibilan i dijaloški pristup u odnosu odraslih i djece, moguće je razviti kontekstualna razumijevanja sudjelovanja djece koja odgovaraju aktualnom vremenu i okruženju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivana Borić
(autor)