Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066442

Pedagogija odnosa


Bilić, Vesna
Pedagogija odnosa // Odnosi u školi – prilozi za pedagogiju odnosa / Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 6-19


CROSBI ID: 1066442 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagogija odnosa
(Relational pedagogy)

Autori
Bilić, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Odnosi u školi – prilozi za pedagogiju odnosa

Urednik/ci
Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2016

Raspon stranica
6-19

ISBN
978-953-8115-04-3

Ključne riječi
relacijska pedagogija, odnosi, škola
(relational pedagogy, relations, school)

Sažetak
Jedan je od glavnih trendova u teoriji odgoja i obrazovanju na početku 21. stoljeća pomak od pedagogije ponašanja prema pedagogiji odnosa. Pedagogija odnosa ili relacijska pedagogija, kao smjer u odgojno-obrazovnoj teoriji, predstavlja velik izazov znanstvenicima i praktičarima. U vremenu globalizacije i rastuće konkurencije unutar škole i između škola, razvidna je orijentacija na „proizvodnju znanja“, odnosno naglasak se stavlja na postizanje visokih rezultata, a zanemaruju se odgojni i relacijski aspekti. Istovremeno, u praksi su sve izraženiji problemi u odnosima među sudionicima odgojno-obrazovnog procesa, a s druge strane se ističe potreba za povezivanjem i suradnjom. Budući da ljudska bića postoje u odnosima i proizvod su odnosa, ali se i realiziraju u odnosima, primarni je cilj obrazovanja povećati potencijale za sudjelovanje u relacijskim procesima, odnosno unaprijediti odnose u školi. U ovom radu razmatraju se doprinosi i poticaji iz filozofije, psihologije i drugih znanosti te se analiziraju utjecajne pedagogijske misli koje promoviraju razmišljanja o relacijskim prioritetima, a na temelju toga postavlja se teorijski okvir za relacijsku pedagogiju. Ovaj rada doprinosi stvaranju teorijske osnove za definiranje, terminološko određenje i daljnji razvoj relacijske pedagogije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Bilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Vesna
Pedagogija odnosa // Odnosi u školi – prilozi za pedagogiju odnosa / Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 6-19
Bilić, V. (2016) Pedagogija odnosa. U: Bilić, V. & Bašić, S. (ur.) Odnosi u školi – prilozi za pedagogiju odnosa. Zagreb, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 6-19.
@inbook{inbook, author = {Bili\'{c}, Vesna}, year = {2016}, pages = {6-19}, keywords = {relacijska pedagogija, odnosi, \v{s}kola}, isbn = {978-953-8115-04-3}, title = {Pedagogija odnosa}, keyword = {relacijska pedagogija, odnosi, \v{s}kola}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Bili\'{c}, Vesna}, year = {2016}, pages = {6-19}, keywords = {relational pedagogy, relations, school}, isbn = {978-953-8115-04-3}, title = {Relational pedagogy}, keyword = {relational pedagogy, relations, school}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font