Pregled bibliografske jedinice broj: 1066442
Pedagogija odnosa
Pedagogija odnosa // Odnosi u školi – prilozi za pedagogiju odnosa / Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 6-19
CROSBI ID: 1066442 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagogija odnosa
(Relational pedagogy)
Autori
Bilić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Odnosi u školi – prilozi za pedagogiju odnosa
Urednik/ci
Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2016
Raspon stranica
6-19
ISBN
978-953-8115-04-3
Ključne riječi
relacijska pedagogija, odnosi, škola
(relational pedagogy, relations, school)
Sažetak
Jedan je od glavnih trendova u teoriji odgoja i obrazovanju na početku 21. stoljeća pomak od pedagogije ponašanja prema pedagogiji odnosa. Pedagogija odnosa ili relacijska pedagogija, kao smjer u odgojno-obrazovnoj teoriji, predstavlja velik izazov znanstvenicima i praktičarima. U vremenu globalizacije i rastuće konkurencije unutar škole i između škola, razvidna je orijentacija na „proizvodnju znanja“, odnosno naglasak se stavlja na postizanje visokih rezultata, a zanemaruju se odgojni i relacijski aspekti. Istovremeno, u praksi su sve izraženiji problemi u odnosima među sudionicima odgojno-obrazovnog procesa, a s druge strane se ističe potreba za povezivanjem i suradnjom. Budući da ljudska bića postoje u odnosima i proizvod su odnosa, ali se i realiziraju u odnosima, primarni je cilj obrazovanja povećati potencijale za sudjelovanje u relacijskim procesima, odnosno unaprijediti odnose u školi. U ovom radu razmatraju se doprinosi i poticaji iz filozofije, psihologije i drugih znanosti te se analiziraju utjecajne pedagogijske misli koje promoviraju razmišljanja o relacijskim prioritetima, a na temelju toga postavlja se teorijski okvir za relacijsku pedagogiju. Ovaj rada doprinosi stvaranju teorijske osnove za definiranje, terminološko određenje i daljnji razvoj relacijske pedagogije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)