Pregled bibliografske jedinice broj: 1066409
Habilitacija prije i poslije ugradnje kohlearnog implantata
Habilitacija prije i poslije ugradnje kohlearnog implantata, 2010., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijaki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066409 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Habilitacija prije i poslije ugradnje kohlearnog
implantata
(Habilitation before and after cochlear
implantation)
Autori
Pandža, Irina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijaki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.12
Godina
2010
Stranica
49
Mentor
Pribanić, Ljubica
Ključne riječi
kohlearni implantat, znakovni jezik, komunikacija, rana intervencija, gluho dijete
(cochlear implant, sign language, communication, early intervention, deaf child)
Sažetak
Ovaj prikaz slučaja proveden je s ciljem procjene habilitacije prije i poslije ugradnje kohlearnog implantata. Sama habilitacija i njena uspješnost se procjenjivala kroz dva komunikacijska modaliteta: hrvatski znakovni jezik i hrvatski govorni jezik. Program rada realiziran je prije i poslije ugradnje kohlearnog implantata kroz individualni rad s djevojčicom u Kabinetu za oštećenja sluha pri ERF-u te rad u grupi u Savezu gluhih i nagluhih grada Zagreba. Prije ugradnje kohlearnog implantata roditeljski izbor modaliteta komunikacije s djevojčicom M.C. je bio hrvatski znakovni jezik (HZJ). Opći cilj bio je usvajanje znakovnoga jezika, poticanje i unaprjeđivanje komunikacijskih vještina i strategija kod M. Prvi korak nakon ugradnje kohlearnog implantata bio je osvještavanje slušanja različitih zvukova, glasova, govora i jezika, odnosno koncipiranje programa poticanja komunikacije govornim jezikom. Djevojčica je testirana Slikovnim testom rječnika (Peabody Picture Vocabulary Test - PPVT) koji nalazi svoju primjenu kod gluhe i nagluhe djece (ispitana je na hrvatskom znakovnom jeziku). Rezultati testa su pokazali da je djevojčica postigla dobni ekvivalent 4 ; 00 što ulazi u kategoriju nižeg prosjeka. Rezultati praćenja pokazali su da je HZJ uvelike pospješio komunikaciju do ugradnje kohlearnog implantata. Nakon ugradnje kohlearnog implantata promatrane su tri sastavnice, a to su slušanje, govor i jezik, od kojih se slušanje vrlo brzo razvilo, a jezik najsporije, što je bilo i za očekivati. Ovaj način promatranja djevojčice M.C. omogućio je iscrpnije i detaljnije informacije o razvoju slušanja, govora i jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ljubica Pribanić
(mentor)