Pregled bibliografske jedinice broj: 1066148
Stavovi studenata pedagogije prema samohranom majčinstvu
Stavovi studenata pedagogije prema samohranom majčinstvu, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1066148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata pedagogije prema samohranom
majčinstvu
(Peadgogy Student Attitudes Toward Single Motherhood)
Autori
Čekolj, Nadja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
16.09
Godina
2015
Stranica
109
Mentor
Galić, Branka ; Kušević, Barbara
Ključne riječi
samohrano majčinstvo, udovice, razvedene, samohrane majke po izboru, studenti pedagogije, kontekst obiteljskog odgoja, kvaliteta obiteljskog odgoja
(single motherhood, widows, divorced mothers, single mothers by choice, pedagogy students, family upbringing context, family upbringing quality)
Sažetak
Ovaj rad je usmjeren na samohrano majčinstvo, odnosno na tri kategorije samohranog majčinstva: udovice, razvedene i samohrane majke po izboru. Samohrane su majke definirane kao majke koje dominantno samostalno bez pomoći drugog roditelja skrbe o djetetu. Cilj rada je usporediti stavove studenata prve godine preddiplomskog studija i studenata prve godine diplomskog studija pedagogije na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu prema navedenim kategorijama samohranog majčinstva. Dodatni cilj je analiza razlika u stavovima studenata pedagogije s obzirom na njihova sociodemografska i socio-kulturna obilježja. Za potrebe istraživanja konstruiran je upitnik sa sljedećim subskalama: Ekonomska sigurnost, Psihičko zdravlje, Procjena za većom potrebom formalne socijalne podrške, Nadzor, Potpora te Kažnjavanje. Istraživanje je provedeno metodom ankete na prigodnom kvotnom uzorku studenata pedagogije prve godine preddiplomskog studija i prve godine diplomskog studija (N=110). Korištene su metode univarijatne, bivarijatne te multivarijatne statistike. Rezultati su pokazali da studenti pedagogije imaju općenito pozitivan stav prema samohranom majčinstvu, no isto tako da postoji razlika u stavovima s obzirom na kategoriju samohranog majčinstva. Studenti imaju pozitivnije stavove prema samohranim majkama po izboru, a najmanje pozitivne prema razvedenim majkama. Jedino na subskali Procjena za većom potrebom formalne socijalne podrške studenti imaju pozitivnije stavove prema udovicama, a najmanje pozitivan prema samohranim majkama po izboru. Pronađene su statistički značajne razlike na varijablama spola, godine studija te strukture obitelji u kojoj su ispitanici proveli većinu života. Studentice imaju pozitivnije stavove prema svim kategorijama samohranog majčinstva, a studenti četvrte godine imaju pozitivnije stavove od studenata prve godine, osim na subskali Potpora. Studenti koji su većinu života proveli u jednoroditeljskoj obitelji također imaju pozitivnije stavove prema samohranom majčinstvu od ispitanika koji žive u dvoroditeljskim obiteljima na subskali Procjena za većom potrebom formalne socijalne podrške. Zaključuje se da ispitani studenti imaju veću šansu za stvaranjem pozitivnog partnerstva sa samohranim majkama zbog svojih pozitivnih stavova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija