Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066129

Mapiranje školskih volonterskih programa u srednjim školama u Republici Hrvatskoj


Čekolj, Nadja
Mapiranje školskih volonterskih programa u srednjim školama u Republici Hrvatskoj // Knjiga sažetaka: DOKON 2019 / Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 21-22 (predavanje, domaća recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1066129 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mapiranje školskih volonterskih programa u srednjim školama u Republici Hrvatskoj
(Mapping school volunteer programmes in Croatian high schools)

Autori
Čekolj, Nadja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka: DOKON 2019 / Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020, 21-22

ISBN
978-953-361-001-6

Skup
Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih doktorskih studija pedagogije i obrazovnih znanosti (DOKON 2019)

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 17.05.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
mapiranje ; školski volonterski programi ; volontiranje i mladi
(mapping ; school volunteer programme ; volunteering and youth)

Sažetak
Predmet ovog rada su školski volonterski programi u srednjim školama u Republici Hrvatskoj. Rezultati dosadašnjih istraživanja volontiranja u Hrvatskoj upućuju na negativniji stav mladih prema volontiranju od starijih (Ledić, 2001, 2007), a najnoviji rezultati istraživanja mladih upućuju na smanjenje uključivanja mladih u volonterske aktivnosti (Gvozdanović, Ilišin, Adamović, Potočnik, Baketa, Kovačić, 2019). Preporuke istraživanja o volontiranju na nacionalnoj razini idu u smjeru integracije volontiranja u odgojno-obrazovne institucije (Ledić, 2001, 2007) sa svrhom unapređenja razvoja obilježja održivog građanstva, odnosno aktivnih i društveno odgovornih građana među učenicima. Dodatno se naglašava važna uloga odgojno- obrazovnih institucija u uključivanju mladih u zajednicu, poticanje mladih na razvijanje samopouzdanja te aktivno sudjelovanje u zajednici u kojoj žive (Ćavar, Pavić i Racz, 2018 ; Ministarstvo socijalne politike i mladih, 2014). Organizacije civilnog društva i međunarodne organizacije dominiraju u provođenju istraživanja volontiranja i edukacija za djelatnike škola i učenike te podupiru i pružaju podršku školama u osnivanju školskih volonterskih programa. Zasad, međutim, izostaju znanstvena istraživanja školskih volonterskih programa na nacionalnoj razini. Svrha je ovog rada prikazati rezultate prve faze istraživanja potencijala školskih volonterskih programa za razvoj obilježja održivog građanstva, odnosno prikazati rezultate mapiranja školskih volonterskih programa u srednjim školama u Republici Hrvatskoj. Za potrebe mapiranja izrađen je on-line upitnik kojim se ispituju obilježja školskih volonterskih programa. Upitnik je poslan na 427 adresa e-pošte srednjih škola i pristupilo mu je ukupno 123 srednjih škola od kojih 107 ima organizirane volonterske programe, klubove ili aktivnosti. Preliminarni rezultati pokazuju da najveći broj srednjih škola u uzorku ima volonterske programe, klubove i aktivnosti koji su integrirani u školski kurikulum i koji su se počeli intenzivnije osnivati u posljednjih 10 godina. Školski volonterski programi provode brojne i raznovrsne akcije tijekom godine, a neke od najčešćih su humanitarne akcije, posjete članovima raznih ustanova i udruga i druženje s njima te uređenja prostora i okoliša škole. Osim toga, škole u okviru volonterskih programa surađuju s vanjskim partnerima u ostvarenju određenih volonterskih aktivnosti. Koordinaciju školskih volonterskih programa najčešće preuzimaju stručni suradnici i nastavnici.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
UIP-05-2017-2031

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Nadja Čekolj (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

izdavastvo.ffri.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Čekolj, Nadja
Mapiranje školskih volonterskih programa u srednjim školama u Republici Hrvatskoj // Knjiga sažetaka: DOKON 2019 / Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 21-22 (predavanje, domaća recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)
Čekolj, N. (2020) Mapiranje školskih volonterskih programa u srednjim školama u Republici Hrvatskoj. U: Kovač, V., Ledić, J. & Kušić, S. (ur.)Knjiga sažetaka: DOKON 2019.
@article{article, author = {\v{C}ekolj, Nadja}, year = {2020}, pages = {21-22}, keywords = {mapiranje, \v{s}kolski volonterski programi, volontiranje i mladi}, isbn = {978-953-361-001-6}, title = {Mapiranje \v{s}kolskih volonterskih programa u srednjim \v{s}kolama u Republici Hrvatskoj}, keyword = {mapiranje, \v{s}kolski volonterski programi, volontiranje i mladi}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{C}ekolj, Nadja}, year = {2020}, pages = {21-22}, keywords = {mapping, school volunteer programme, volunteering and youth}, isbn = {978-953-361-001-6}, title = {Mapping school volunteer programmes in Croatian high schools}, keyword = {mapping, school volunteer programme, volunteering and youth}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font