Pregled bibliografske jedinice broj: 1066014
Razlike u primjeni strategija podrške za individualizirano poučavanje kod osnovnoškolskih učitelja
Razlike u primjeni strategija podrške za individualizirano poučavanje kod osnovnoškolskih učitelja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 68 (2019), 1; 48-78 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1066014 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u primjeni strategija podrške za
individualizirano poučavanje kod
osnovnoškolskih učitelja
(Differences in the application of strategic
support in individualized teaching with primary
school teachers)
Autori
Kudek Mirošević, Jasna ; Rešetar, Tihana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 68
(2019), 1;
48-78
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
didaktičko-metodički pristup, individualizirana nastava, strategije poučavanja
(didactic-methodical approach, individualized education, teaching strategies)
Sažetak
Imajući u vidu da učitelji 21. stoljeća u poučavanju trebaju biti vješti u korištenju različitih strategija rada, kako za učenike tipičnoga razvoja, tako i za učenike s teškoćama, cilj ovoga istraživanja je utvrditi razlike među učiteljima u redovitim osnovnim školama o tome koje strategije, tj. didaktičko- metodičku podršku odabiru i primjenjuju za uspješno individualizirano poučavanje učenika u redovitim školama, s obzirom na metode, sredstva, oblike, odnosno postupke kojima se najviše koriste. Uzorak čine učitelji od prvoga do osmoga razreda (N=410) iz redovitih osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. U istraživanju je postavljena hipoteza da postoji statistički značajna razlika između učitelja od prvoga do četvrtoga razreda i učitelja od petoga do osmoga razreda u strategijama podrške koje primjenjuju za uspješno individualizirano poučavanje. Rezultati pokazuju da učitelji od prvoga do četvrtoga razreda više koriste, izmjenjuju i individualiziraju različite nastavne metode, postupke i oblike rada s učenicima te se više koriste suvremenim oblicima u nastavi poput digitalnih obrazovnih sadržaja. Rezultatima se želi ukazati na stupanj individualizirane odgojno-obrazovne prakse, s posebnim osvrtom na dileme i izazove koji proizlaze iz rezultata istraživanja. Te su dileme i izazovi s jedne strane usmjereni na kompetencije učitelja bez kojih kvalitetno poučavanje u nastavi nije moguće, a s druge strane na sam proces, odnosno mijenjanje načina poučavanja kako bi se približili potrebnim standardima pedagoške prakse 21. stoljeća temeljene na pokazateljima uspješnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Linguistics Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts