Pregled bibliografske jedinice broj: 1066007
Nasilje u školi
Nasilje u školi, 2017., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nasilje u školi
(School violence)
Autori
Naglić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.07
Godina
2017
Stranica
142
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
nasilje među djecom, počinitelj nasilja, žrtva, prevencija, nasilje nad nastavnicima
(violence among children, perpetrator, victim, prevention, violence towards teachers)
Sažetak
U teorijskom dijelu rada definiraju se oblici nasilja, njegovi uzroci i posljedice, različite uloge djece u nasilju (žrtve, počinitelji i promatrači) te se navodi koja je uloge škole i nastavnika u programima prevencije i intervencije nasilja među djecom. Cilj empirijskog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u međuvršnjačkom nasilju u osnovnim školama s obzirom na spol, dob i mjesto stanovanja učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici (N = 504 ; 46% muški i 54% ženski) sedmih i osmih razreda iz šest osnovnih škola lociranih u urbanim i ruralnim dijelovima Hrvatske. Osim za učenike, kreiran je i Upitnik za nastavnike (N = 76) kojim se ispitalo koliko su često nastavnici izloženi nasilnom ponašanju učenika i njihovih roditelja, koliko često sprečavaju međuvršnjačko nasilje u školi te koji je, prema njihovom mišljenju, najzastupljeniji oblik nasilja među učenicima. Rezultati istraživanja pokazuju da su u odnosu na učenike iz ruralnih sredina, dječaci iz urbanih sredina češće počinitelji nasilja, osobito fizičkog i verbalnog, dok su djevojčice iz tih sredina češće žrtve relacijskog nasilja, kao što je ogovaranje, širenje laži i podsmjehivanje. Neovisno o mjestu stanovanja dječaci su češće žrtve fizičkog nasilja nego djevojčice, dok su djevojčice češće žrtve relacijskog nasilja. U odnosu na djevojčice, dječaci su češće počinitelji nasilja (ukupnog, fizičkog, verbalnog, elektroničkog).Učenici slabijeg školskog uspjeha češće su uključeni u nasilje kao žrtve i počinitelji. Nadalje je utvrđeno da djeca visokoobrazovnih roditelja češće sudjeluju u elektroničkom i verbalnom obliku nasilja, te da su djeca razvedenih roditelja češće počinitelji ukupnog, elektroničkog, verbalnog i fizičkog nasilja. Prema samiskazu nastavnika roditelji učenika iz urbanih sredina učestalije vrše nasilje nad nastavnicima od roditelja iz ruralnih područja. Od ukupno 76 nastavnika koji su sudjelovali u istraživanju, njih 72, 4% misli da je relacijsko nasilje najzastupljeniji oblik vršnjačkog nasilja. A 65% nastavnika smatra kako nije dovoljno educirano o sprječavanju nasilja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)