Pregled bibliografske jedinice broj: 1065981
Budućnost hrvatskog znakovnog jezika i odgoja i obrazovanja gluhe djece
Budućnost hrvatskog znakovnog jezika i odgoja i obrazovanja gluhe djece // 11. Međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti: budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost
Poreč, Hrvatska, 2016. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1065981 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Budućnost hrvatskog znakovnog jezika i odgoja i obrazovanja gluhe djece
(The future of Croatian Sign Language
and education of the Deaf)
Autori
Milković, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
11. Međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti: budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 12.10.2016. - 14.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
hrvatski znakovni jezik, kultura gluhih, odgoj i obrazovanje gluhe djece
(Croatian Sign Language ; Deaf Culture ; deaf education)
Sažetak
Znakovni jezici opisani su kao „kolektivno znanje“ generacija gluhih koji su „pamtili“ svoj jezik korištenjem i tako ga prenosili budućim generacijama (Padden, 1990 ; Padden i Rayman, 2002). Ovo se znanje održalo unatoč činjenici da je tek nedavo prepoznata gramatika znakovnih jezika, neovisna o gramatici govornih jezika. Također, vrlo je mali broj ustanova koje su radile na očuvanju i održavanju nacionalnih znakovnih jezika. Danas, kada je svijest o znakovnim jezicima visoka, paradoks je da oni izumiru. Hoće li znakovni jezici preživjeti ambicije tehnologije i genetičkog inženjeringa? Dok su s jedne strane mediji prepuni vijesti o prednostima i postignućima suvremene medicine i biotehnologije, istovremeno oživljava kulturni ponos zajednica gluhih širom svijeta. Uzimajući u obzir utjecaj navedenih promjena, postavlja se pitanje kakva je budućnost jezika i zajednice gluhih u Hrvatskoj i u svijetu? Ovaj se rad bavi hrvatskim znakovnim jezikom i promjenama u društvu koje ga prate zadnjih petnaest do dvadeset godina. Tečajevi hrvatskog znakovnog jezika iznimno su popularni. Nadalje, hrvatski znakovni jezik prisutan je svakodnevno na nacionalnoj televiziji. Premda možemo govoriti o živosti zajednice gluhih, ipak se budućnost pred nas postavlja kao svojevrsno upozorenje. Napuštanjem institucionalnog te pomak prema inkluzivnom obrazovanju, postavlja se važno pitanje - kako će se održati jezik kad su gluha djeca raspršena po rednovnim školama? Rad, osim jezika, propituje i budućnost odgoja i obrazovanja gluhe djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Marina Milković
(autor)