Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1065934

Može li dijete više od traženja "keksa" i "autića"?


Rosandić, Monika; Popčević, Klara
Može li dijete više od traženja "keksa" i "autića"? // Knjiga sažetaka / Šimleša, Sanja ; Šimanović, Marina (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2019. str. 34-34 (radionica, domaća recenzija, prošireni sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1065934 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Može li dijete više od traženja "keksa" i "autića"?
(Can a child more than ask for the cookie and the car?)

Autori
Rosandić, Monika ; Popčević, Klara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, stručni

Izvornik
Knjiga sažetaka / Šimleša, Sanja ; Šimanović, Marina - Zagreb : Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2019, 34-34

ISBN
978-953-55853-7-4

Skup
5. hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu: Rano otkrivanje, dijagnostika i podrška kod poremećaja iz spektra autizma

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 04.04.2019. - 06.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Radionica

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Potpomognuta komunikacija ; poremećaj iz spektra autizma ; funkcionalna komunikacija ; poticanje jezičnih sposobnosti ; obogaćeni jezični unos
(Augmentative and alternative communication ; autism spectrum disoder ; functional communication ; supporting language abilities ; augmented language input)

Sažetak
Nerijetko se događa da stručnjaci i obitelji djece s poremećajem iz spektra autizma tijekom procesa rane intervencije sve snage i nadanja polažu u razvoj govora. Iako je u posljednjem desetljeću porasla svijest o temeljnim pretpostavkama za razvoj govora (komunikacijske vještine, jezično razumijevanje), i nadalje intervencije koje se provode u praksi nisu jasno usmjerene na spomenute pretpostavke. Čak i ako se intervencija usmjeri na usvajanje potpomognutog oblika komunikacije, rijetko se uspijeva odmaknuti dalje od odabiranja namirnica s jelovnika ili traženja različitog broja tjelesnih aktivnosti, predmeta i igara. Tijekom radionice naglasit će se nedostatnost oslanjanja na tehnike potpomognute komunikacije koje se temelje na funkciji traženja predmeta/aktivnosti za usvajanje cjelovitog jezičnog sustava koji počiva na vještinama jezičnog razumijevanja, a potom djetetu omogućava razvoj vještina produktivnog i kreativnog korištenja jezika. Kroz teorijske postavke kontekstualnog učenja rane sintakse pomoću tzv. glagolskih otoka (Tomasello, 1992) i Brownovu (1973) klasifikaciju semantičkih odnosa izraženih dvočlanim iskazima, istaknut će se zakonitosti prirodnog usvajanja jezika (govorenog) kao temelj za proširivanje potpomognutog sustava komunikacije. Polaznici radionice kroz iskustveno će učenje u vidu analize različitih spontanih korpusa pokušati izraditi komunikacijske mape s rječnikom koji je primjenjiv za funkcionalnu komunikaciju u različitim aktivnostima tijekom uobičajenog sata intervencije, ali i u kontekstu svakodnevnih obiteljskih/ vrtićkih rutina. Također, kroz igru uloga koristit će se izrađene postojeće komunikacijske mape u različitim aktivnostima kroz koje će sudionici radionice osvijestiti strategije poticanja djetetove uporabe simbola u svrhu različitih komunikacijskih funkcija i neophodnu ulogu komunikacijskog partnera u jezičnom modeliranju. U praksi se modeliranje najčešće promatra kroz prizmu izvođenja gesti/znakova ili pružanja govornog modela, dok će tijekom radionice biti predstavljena, u nas zanemarena vrsta modeliranja, tzv. obogaćivanje jezičnog unosa

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Monika Rosandić (autor)

Avatar Url Klara Popčević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rosandić, Monika; Popčević, Klara
Može li dijete više od traženja "keksa" i "autića"? // Knjiga sažetaka / Šimleša, Sanja ; Šimanović, Marina (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2019. str. 34-34 (radionica, domaća recenzija, prošireni sažetak, stručni)
Rosandić, M. & Popčević, K. (2019) Može li dijete više od traženja "keksa" i "autića"?. U: Šimleša, S. & Šimanović, M. (ur.)Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Rosandi\'{c}, Monika and Pop\v{c}evi\'{c}, Klara}, year = {2019}, pages = {34-34}, keywords = {Potpomognuta komunikacija, poreme\'{c}aj iz spektra autizma, funkcionalna komunikacija, poticanje jezi\v{c}nih sposobnosti, oboga\'{c}eni jezi\v{c}ni unos}, isbn = {978-953-55853-7-4}, title = {Mo\v{z}e li dijete vi\v{s}e od tra\v{z}enja "keksa" i "auti\'{c}a"?}, keyword = {Potpomognuta komunikacija, poreme\'{c}aj iz spektra autizma, funkcionalna komunikacija, poticanje jezi\v{c}nih sposobnosti, oboga\'{c}eni jezi\v{c}ni unos}, publisher = {Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID)}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rosandi\'{c}, Monika and Pop\v{c}evi\'{c}, Klara}, year = {2019}, pages = {34-34}, keywords = {Augmentative and alternative communication, autism spectrum disoder, functional communication, supporting language abilities, augmented language input}, isbn = {978-953-55853-7-4}, title = {Can a child more than ask for the cookie and the car?}, keyword = {Augmentative and alternative communication, autism spectrum disoder, functional communication, supporting language abilities, augmented language input}, publisher = {Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID)}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font