Pregled bibliografske jedinice broj: 1065934
Može li dijete više od traženja "keksa" i "autića"?
Može li dijete više od traženja "keksa" i "autića"? // Knjiga sažetaka / Šimleša, Sanja ; Šimanović, Marina (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2019. str. 34-34 (radionica, domaća recenzija, prošireni sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1065934 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Može li dijete više od traženja "keksa" i "autića"?
(Can a child more than ask for the cookie and the car?)
Autori
Rosandić, Monika ; Popčević, Klara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka
/ Šimleša, Sanja ; Šimanović, Marina - Zagreb : Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2019, 34-34
ISBN
978-953-55853-7-4
Skup
5. hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu: Rano otkrivanje, dijagnostika i podrška kod poremećaja iz spektra autizma
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 04.04.2019. - 06.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Potpomognuta komunikacija ; poremećaj iz spektra autizma ; funkcionalna komunikacija ; poticanje jezičnih sposobnosti ; obogaćeni jezični unos
(Augmentative and alternative communication ; autism spectrum disoder ; functional communication ; supporting language abilities ; augmented language input)
Sažetak
Nerijetko se događa da stručnjaci i obitelji djece s poremećajem iz spektra autizma tijekom procesa rane intervencije sve snage i nadanja polažu u razvoj govora. Iako je u posljednjem desetljeću porasla svijest o temeljnim pretpostavkama za razvoj govora (komunikacijske vještine, jezično razumijevanje), i nadalje intervencije koje se provode u praksi nisu jasno usmjerene na spomenute pretpostavke. Čak i ako se intervencija usmjeri na usvajanje potpomognutog oblika komunikacije, rijetko se uspijeva odmaknuti dalje od odabiranja namirnica s jelovnika ili traženja različitog broja tjelesnih aktivnosti, predmeta i igara. Tijekom radionice naglasit će se nedostatnost oslanjanja na tehnike potpomognute komunikacije koje se temelje na funkciji traženja predmeta/aktivnosti za usvajanje cjelovitog jezičnog sustava koji počiva na vještinama jezičnog razumijevanja, a potom djetetu omogućava razvoj vještina produktivnog i kreativnog korištenja jezika. Kroz teorijske postavke kontekstualnog učenja rane sintakse pomoću tzv. glagolskih otoka (Tomasello, 1992) i Brownovu (1973) klasifikaciju semantičkih odnosa izraženih dvočlanim iskazima, istaknut će se zakonitosti prirodnog usvajanja jezika (govorenog) kao temelj za proširivanje potpomognutog sustava komunikacije. Polaznici radionice kroz iskustveno će učenje u vidu analize različitih spontanih korpusa pokušati izraditi komunikacijske mape s rječnikom koji je primjenjiv za funkcionalnu komunikaciju u različitim aktivnostima tijekom uobičajenog sata intervencije, ali i u kontekstu svakodnevnih obiteljskih/ vrtićkih rutina. Također, kroz igru uloga koristit će se izrađene postojeće komunikacijske mape u različitim aktivnostima kroz koje će sudionici radionice osvijestiti strategije poticanja djetetove uporabe simbola u svrhu različitih komunikacijskih funkcija i neophodnu ulogu komunikacijskog partnera u jezičnom modeliranju. U praksi se modeliranje najčešće promatra kroz prizmu izvođenja gesti/znakova ili pružanja govornog modela, dok će tijekom radionice biti predstavljena, u nas zanemarena vrsta modeliranja, tzv. obogaćivanje jezičnog unosa
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb