Pregled bibliografske jedinice broj: 1065788
ICT-AAC aplikacije i mogućnosti za primjenu potpomognute komunikacije
ICT-AAC aplikacije i mogućnosti za primjenu potpomognute komunikacije // ATAAC konferencija
Zagreb, Hrvatska, 2017. (radionica, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1065788 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ICT-AAC aplikacije i mogućnosti za primjenu potpomognute komunikacije
(ICT-AAC applications and opportunities for the application of alternative and augmentative communication)
Autori
Popčević, Klara ; Rašan, Ivana ; Rosandić, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
ATAAC konferencija
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.09.2017. - 15.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
ICT-AAC aplikacije, potpomognuta komunikacija, razvojne teškoće
(ICT-AAC applications, alternative and augmentative communication, developmental difficulties)
Sažetak
Visokotehnološka sredstva komunikacije sve se više počinju primjenjivati u kontekstu razvoja potpomognutih oblika komunikacije za djecu s teškoćama u razvoju. U tu svrhu razvijene su ICT-AAC aplikacije kojima se iskorištavaju postojeće prednosti novih tehnologija (smanjeno vrijeme za pripremu za rad s djecom s teškoćama u razvoju, atraktivnost aplikacija za djecu, mogućnost personalizacije sadržaja potrebama pojedinog djeteta te njegovu brzu i jednostavnu nadogradnju). Svoju primjenu pronalaze u poticanju širokog raspona sposobnosti unutar domena ranog razvoja, a neke od njih, poput e-Galerija i Komunikatora, pokazale su se kao učinkovito i funkcionalno sredstvo potpomognute komunikacije za djecu koja ne komuniciraju govorom, koja govor koriste nefunkcionalno ili nerazumljivo te za djecu koja imaju teškoće jezičnog razumijevanja uslijed različitih razvojnih teškoća. Mogućnosti koje nude mogu se prilagoditi individualnim razvojnim obilježjima i potrebama djeteta, a neke od njih su ostvarivanje osnovnih komunikacijskih funkcija (npr. izražavanje svojih želja i potreba, prepričavanje vlastitih doživljaja i iskustava, započinjanje i ostvarivanje socijalne interakcije i komunikacije), sudjelovanje u različitim aktivnostima i svakodnevnim rutinama, razumijevanje očekivanja okoline sl. Aplikacije funkcioniraju tako da svaki korisnik može stvarati svoje kategorije u koje dodaje simbole (fotografije snimljene integriranom kamerom uređaja, slike iz galerije uređaja ili simbole iz triju nekomercijalnih galerija) te svakom simbolu ili fotografiji pridružuje tekstualni i zvučni zapis.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb