Pregled bibliografske jedinice broj: 1065722
Samovrednovanje pokazatelja kvalitete inkluzije – perspektiva učitelja
Samovrednovanje pokazatelja kvalitete inkluzije – perspektiva učitelja // Interdisciplinarni skup s međunarodnim sudjelovanjem: Profesionalna suradnja i podrška djeci s teškoćama i osobama s invaliditetom
Zagreb, Hrvatska, 2017. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1065722 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samovrednovanje pokazatelja kvalitete inkluzije –
perspektiva učitelja
(Self-evaluation of inclusion: quality indicators -
teachers' perspective)
Autori
Stančić, Zrinjka ; Kiš-Glavaš, Lelia ; Martinec, Renata ; Kudek Mirošević, Jasna ; Matejčić, Klara ; Pulec Lah, Suzana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Interdisciplinarni skup s međunarodnim sudjelovanjem: Profesionalna suradnja i podrška djeci s teškoćama i osobama s invaliditetom
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 04.12.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
edukacijska inkluzija, učitelji, samovrednovanje
(educational inclusion, teachers, self-evaluation)
Sažetak
Nakon više od tri desetljeća iskustava implementiranja obrazovne inkluzije učenika s teškoćama u Hrvatskoj, još uvijek se istražuje koji su pokazatelji kvalitete inkluzivne škole te čime doprinose unapređivanju te kvalitete. U svrhu utvrđivanja pokazatelja inkluzivnosti škola grada Zagreba i dijela Zagrebačke županije provedeno je istraživanje koje je obuhvatilo 42 osnovne škole, pri tome više od 950 učitelja predmetne nastave. Prema modelu samovrednovanja kvalitete obrazovanja (HMIE, 2002, prema Ivančić, Stančić, 2013) procjena učitelja se temelji na kategorijama kvalitete, koje zajedno daju cjelovitu sliku funkcioniranja škole. Hipotetska područja samovrednovanja su: inkluzivni etos škole, kurikulum usmjeren na učenika, diferencirano poučavanje i učenje, podrška u praćenju i vrednovanju postignuća učenika, inkluzivna potpora školi, resursi za inkluzivno djelovanje. Glavni cilj ovoga rada je prikazati preliminarne rezultate temeljem primijene Upitnika o pokazateljima kvalitete inkluzije (Ivančić, Stančić, 2012), sve s ciljem razvoja standarda za inkluzivno djelovanje u Hrvatskoj. Kriterij odabira učitelja predmetne nastave je prisustvo učenika s teškoćama (teškoćama u razvoju, teškoćama u učenju ili okolinski uvjetovanim čimbenicima) u razredu. Rezultati istraživanja predstavljaju značajan doprinos u spoznajnom i metodološkom smislu, putem samovrednovanja pokazatelja kvalitete inkluzije učitelji i škole će moći sagledati problemska područja inkluzivnog obrazovanja, izdvojiti područja za unapređivanja inkluzivnog djelovanja u osnovnim školama. Na takav će se način unaprijediti prepoznavanje a potom i inkluzivno djelovanje, sve u cilju ostvarivanja prava svih učenika na školovanje pod jednakim uvjetima. Projekt Pokazatelji kvalitete inkluzije u osnovnim školama-perspektiva učitelja i osnaživanje učitelja financiran je temeljem Ugovora Ministarstva znanosti i obrazovanja i Sveučilišta u Zagrebu o namjenskom institucijskom financiranju znanstvene djelatnosti u 2017. godini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasna Kudek Mirošević
(autor)
Zrinjka Stančić
(autor)
Renata Martinec
(autor)
Lelia Kiš-Glavaš
(autor)