Pregled bibliografske jedinice broj: 1065358
KOMPETENCIJE BUDUĆIH I SADAŠNJIH NASTAVNIKA STRANIH JEZIKA U HRVATSKIM ŠKOLAMA ZA POUČAVANJE UČENIKA S DISLEKSIJOM
KOMPETENCIJE BUDUĆIH I SADAŠNJIH NASTAVNIKA STRANIH JEZIKA U HRVATSKIM ŠKOLAMA ZA POUČAVANJE UČENIKA S DISLEKSIJOM, 2019., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1065358 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KOMPETENCIJE BUDUĆIH I SADAŠNJIH NASTAVNIKA STRANIH JEZIKA U HRVATSKIM ŠKOLAMA ZA POUČAVANJE UČENIKA S DISLEKSIJOM
(COMPETENCE OF CROATIAN PRE- AND IN-SERVICE TEACHERS OF FOREIGN LANGUAGES IN TEACHING STUDENTS WITH DYSLEXIA)
Autori
Fišer, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.07
Godina
2019
Stranica
244
Mentor
Mildner, Vesna ; Lenček, Mirjana
Ključne riječi
disleksija ; kompetencije ; metode poučavanja ; učitelji ; studenti
(dyslexia ; teacher training ; competences ; adjusted teaching methods ; teachers ; students)
Sažetak
Disleksija u užem smislu riječi obuhvaća teškoće u ovladavanju čitanjem i pisanjem. Jedna je od najčešćih teškoća u učenju.Engleski se kao strani jezik u hrvatskim osnovnim školama uči od prvog razreda. Zbog razlika u ortografiji engleskoga i hrvatskoga jezika, temeljenih na vezama glasa i slova, učitelji engleskoga kao stranoga (ESJ) jezika nerijetko prvi mogu uočiti teškoće učenika s disleksijom. Disleksija se kao zasebna tema ne obrađuje tijekom formalnog obrazovanja učitelja ESJ, a nalazi dosadašnjih istraživanja ukazuju na nedovoljnu obučenost učitelja stranih jezika za poučavanje učenika s disleksijom. Cilj je istraživanja opisanog u ovom radu istražiti kompetencije učitelja ESJ, apsolvenata Učiteljskog fakulteta u Zagrebu i apsolvenata Filozofskog fakulteta u Zagrebu i Osijeku za poučavanje učenika s disleksijom te utvrditi odrednice njihove upoznatosti s prikladnim metodama poučavanja. Statističkom obradom podataka utvrđeno je da sudionici nemaju potpune spoznaje o općim značajkama disleksije i imaju umjereno pozitivne stavove prema prilagodbama u metodama poučavanja učenika s disleksijom. Nadalje, utvrđeno je da studijski programi Sveučilišta u Osijeku i Zagrebu, kao ni programi stručnog usavršavanja učitelja, ne nude dovoljno sadržaja vezanih uz poučavanje učenika s disleksijom. Istraživanje je provedeno na ukupno 88 apsolvenata i 118 učitelja ESJ tijekom 2015. godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb