Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1065358

KOMPETENCIJE BUDUĆIH I SADAŠNJIH NASTAVNIKA STRANIH JEZIKA U HRVATSKIM ŠKOLAMA ZA POUČAVANJE UČENIKA S DISLEKSIJOM


Fišer, Zrinka
KOMPETENCIJE BUDUĆIH I SADAŠNJIH NASTAVNIKA STRANIH JEZIKA U HRVATSKIM ŠKOLAMA ZA POUČAVANJE UČENIKA S DISLEKSIJOM, 2019., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1065358 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
KOMPETENCIJE BUDUĆIH I SADAŠNJIH NASTAVNIKA STRANIH JEZIKA U HRVATSKIM ŠKOLAMA ZA POUČAVANJE UČENIKA S DISLEKSIJOM
(COMPETENCE OF CROATIAN PRE- AND IN-SERVICE TEACHERS OF FOREIGN LANGUAGES IN TEACHING STUDENTS WITH DYSLEXIA)

Autori
Fišer, Zrinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
17.07

Godina
2019

Stranica
244

Mentor
Mildner, Vesna ; Lenček, Mirjana

Ključne riječi
disleksija ; kompetencije ; metode poučavanja ; učitelji ; studenti
(dyslexia ; teacher training ; competences ; adjusted teaching methods ; teachers ; students)

Sažetak
Disleksija u užem smislu riječi obuhvaća teškoće u ovladavanju čitanjem i pisanjem. Jedna je od najčešćih teškoća u učenju.Engleski se kao strani jezik u hrvatskim osnovnim školama uči od prvog razreda. Zbog razlika u ortografiji engleskoga i hrvatskoga jezika, temeljenih na vezama glasa i slova, učitelji engleskoga kao stranoga (ESJ) jezika nerijetko prvi mogu uočiti teškoće učenika s disleksijom. Disleksija se kao zasebna tema ne obrađuje tijekom formalnog obrazovanja učitelja ESJ, a nalazi dosadašnjih istraživanja ukazuju na nedovoljnu obučenost učitelja stranih jezika za poučavanje učenika s disleksijom. Cilj je istraživanja opisanog u ovom radu istražiti kompetencije učitelja ESJ, apsolvenata Učiteljskog fakulteta u Zagrebu i apsolvenata Filozofskog fakulteta u Zagrebu i Osijeku za poučavanje učenika s disleksijom te utvrditi odrednice njihove upoznatosti s prikladnim metodama poučavanja. Statističkom obradom podataka utvrđeno je da sudionici nemaju potpune spoznaje o općim značajkama disleksije i imaju umjereno pozitivne stavove prema prilagodbama u metodama poučavanja učenika s disleksijom. Nadalje, utvrđeno je da studijski programi Sveučilišta u Osijeku i Zagrebu, kao ni programi stručnog usavršavanja učitelja, ne nude dovoljno sadržaja vezanih uz poučavanje učenika s disleksijom. Istraživanje je provedeno na ukupno 88 apsolvenata i 118 učitelja ESJ tijekom 2015. godine.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Mildner (mentor)

Avatar Url Mirjana Lenček (mentor)

Avatar Url Zrinka Fišer (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

darhiv.ffzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Fišer, Zrinka
KOMPETENCIJE BUDUĆIH I SADAŠNJIH NASTAVNIKA STRANIH JEZIKA U HRVATSKIM ŠKOLAMA ZA POUČAVANJE UČENIKA S DISLEKSIJOM, 2019., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Fišer, Z. (2019) 'KOMPETENCIJE BUDUĆIH I SADAŠNJIH NASTAVNIKA STRANIH JEZIKA U HRVATSKIM ŠKOLAMA ZA POUČAVANJE UČENIKA S DISLEKSIJOM', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Fi\v{s}er, Zrinka}, year = {2019}, pages = {244}, keywords = {disleksija, kompetencije, metode pou\v{c}avanja, u\v{c}itelji, studenti}, title = {KOMPETENCIJE BUDU\'{C}IH I SADA\v{S}NJIH NASTAVNIKA STRANIH JEZIKA U HRVATSKIM \v{S}KOLAMA ZA POU\v{C}AVANJE U\v{C}ENIKA S DISLEKSIJOM}, keyword = {disleksija, kompetencije, metode pou\v{c}avanja, u\v{c}itelji, studenti}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Fi\v{s}er, Zrinka}, year = {2019}, pages = {244}, keywords = {dyslexia, teacher training, competences, adjusted teaching methods, teachers, students}, title = {COMPETENCE OF CROATIAN PRE- AND IN-SERVICE TEACHERS OF FOREIGN LANGUAGES IN TEACHING STUDENTS WITH DYSLEXIA}, keyword = {dyslexia, teacher training, competences, adjusted teaching methods, teachers, students}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font