Pregled bibliografske jedinice broj: 1064394
Čitanje i učenje u digitalnom okruženju - usporedba studenata društvenih i humanističkih studija
Čitanje i učenje u digitalnom okruženju - usporedba studenata društvenih i humanističkih studija // Čitanje u ranoj adolescenciji / Batarelo Kokić, Ivana ; Bubić, Andrea ; Kokić, Tonći ; Mandarić Vukušić, Anita (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2020. str. 163-182 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1064394 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitanje i učenje u digitalnom okruženju -
usporedba
studenata društvenih i humanističkih studija
(Reading and learning in the digital environment
-
comparison of social sciences and humanities
students)
Autori
Juric, Mate ; Dimzov, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Čitanje u ranoj adolescenciji
/ Batarelo Kokić, Ivana ; Bubić, Andrea ; Kokić, Tonći ; Mandarić Vukušić, Anita - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2020, 163-182
ISBN
978-953-352-032-2
Skup
Transnational "Boys reading" Conference
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 03.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
čitanje ; učenje ; studenti ; digitalni i tiskani izvori ; društveni i humanistički studiji
(reading ; learning ; students ; digital and printed information sources ; social and humanities studies)
Sažetak
Nove generacije učenika i studenata sve više koriste informacijske tehnologije. Istraživanja o čitanju digitalnog teksta pokazuju različite prednosti i nedostatke u odnosu na čitanje s papira. Izbor građe za čitanje, kao i formata ovisi o svrsi čitanja. U kontekstu učenja čitateljsko ponašanje studenata ovisi o znanstvenoj disciplini kojoj pripadaju. Cilj ovog rada bio je istražiti čitateljska ponašanja pri učenju u tiskanom i digitalnom okruženju, te pri tom usporediti studente humanističkih studija iz Splita (N=253) i društvenih studija iz Zadra (N=274). Rezultati pokazuju da se na humanističkim studijima rjeđe printaju digitalni materijali, vjerojatno zbog upućenosti na tiskanu literaturu. Također, studenti humanističkih studija vjerojatno percipiraju više prednosti i tiskanih i digitalnih izvora. Studentice iz obje studijske discipline češće printaju digitalne materijale i čitaju ih s papira. Studenti muškog spola s društvenih studija se tek djelomično slažu s prednostima tiskanih izvora i za razliku od studentica često uče s ekrana. Na humanističkim studijima spolne razlike su manje, s tim da studentice više označavaju tiskani tekst i rade bilješke. Rezultati se mogu objasniti specifičnostima studija i spolno uvjetovanim razlikama u informacijskom ponašanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
EK-Erasmus+-2014-1-HR01-KA200-007171 - The Boys Reading (Batarelo Kokić, Ivana, EK ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište u Zadru