Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1064394

Čitanje i učenje u digitalnom okruženju - usporedba studenata društvenih i humanističkih studija


Juric, Mate; Dimzov, Snježana
Čitanje i učenje u digitalnom okruženju - usporedba studenata društvenih i humanističkih studija // Čitanje u ranoj adolescenciji / Batarelo Kokić, Ivana ; Bubić, Andrea ; Kokić, Tonći ; Mandarić Vukušić, Anita (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2020. str. 163-182 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1064394 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Čitanje i učenje u digitalnom okruženju - usporedba studenata društvenih i humanističkih studija
(Reading and learning in the digital environment - comparison of social sciences and humanities students)

Autori
Juric, Mate ; Dimzov, Snježana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Čitanje u ranoj adolescenciji / Batarelo Kokić, Ivana ; Bubić, Andrea ; Kokić, Tonći ; Mandarić Vukušić, Anita - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2020, 163-182

ISBN
978-953-352-032-2

Skup
Transnational "Boys reading" Conference

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 03.06.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
čitanje ; učenje ; studenti ; digitalni i tiskani izvori ; društveni i humanistički studiji
(reading ; learning ; students ; digital and printed information sources ; social and humanities studies)

Sažetak
Nove generacije učenika i studenata sve više koriste informacijske tehnologije. Istraživanja o čitanju digitalnog teksta pokazuju različite prednosti i nedostatke u odnosu na čitanje s papira. Izbor građe za čitanje, kao i formata ovisi o svrsi čitanja. U kontekstu učenja čitateljsko ponašanje studenata ovisi o znanstvenoj disciplini kojoj pripadaju. Cilj ovog rada bio je istražiti čitateljska ponašanja pri učenju u tiskanom i digitalnom okruženju, te pri tom usporediti studente humanističkih studija iz Splita (N=253) i društvenih studija iz Zadra (N=274). Rezultati pokazuju da se na humanističkim studijima rjeđe printaju digitalni materijali, vjerojatno zbog upućenosti na tiskanu literaturu. Također, studenti humanističkih studija vjerojatno percipiraju više prednosti i tiskanih i digitalnih izvora. Studentice iz obje studijske discipline češće printaju digitalne materijale i čitaju ih s papira. Studenti muškog spola s društvenih studija se tek djelomično slažu s prednostima tiskanih izvora i za razliku od studentica često uče s ekrana. Na humanističkim studijima spolne razlike su manje, s tim da studentice više označavaju tiskani tekst i rade bilješke. Rezultati se mogu objasniti specifičnostima studija i spolno uvjetovanim razlikama u informacijskom ponašanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
EK-Erasmus+-2014-1-HR01-KA200-007171 - The Boys Reading (Batarelo Kokić, Ivana, EK ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Snježana Dimzov (autor)

Avatar Url Mate Juric (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.researchgate.net

Citiraj ovu publikaciju:

Juric, Mate; Dimzov, Snježana
Čitanje i učenje u digitalnom okruženju - usporedba studenata društvenih i humanističkih studija // Čitanje u ranoj adolescenciji / Batarelo Kokić, Ivana ; Bubić, Andrea ; Kokić, Tonći ; Mandarić Vukušić, Anita (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2020. str. 163-182 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Juric, M. & Dimzov, S. (2020) Čitanje i učenje u digitalnom okruženju - usporedba studenata društvenih i humanističkih studija. U: Batarelo Kokić, I., Bubić, A., Kokić, T. & Mandarić Vukušić, A. (ur.)Čitanje u ranoj adolescenciji.
@article{article, author = {Juric, Mate and Dimzov, Snje\v{z}ana}, year = {2020}, pages = {163-182}, keywords = {\v{c}itanje, u\v{c}enje, studenti, digitalni i tiskani izvori, dru\v{s}tveni i humanisti\v{c}ki studiji}, isbn = {978-953-352-032-2}, title = {\v{C}itanje i u\v{c}enje u digitalnom okru\v{z}enju - usporedba studenata dru\v{s}tvenih i humanisti\v{c}kih studija}, keyword = {\v{c}itanje, u\v{c}enje, studenti, digitalni i tiskani izvori, dru\v{s}tveni i humanisti\v{c}ki studiji}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Juric, Mate and Dimzov, Snje\v{z}ana}, year = {2020}, pages = {163-182}, keywords = {reading, learning, students, digital and printed information sources, social and humanities studies}, isbn = {978-953-352-032-2}, title = {Reading and learning in the digital environment - comparison of social sciences and humanities students}, keyword = {reading, learning, students, digital and printed information sources, social and humanities studies}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font