Pregled bibliografske jedinice broj: 1064071
Utjecaj perciprianog pritiska interesno- utjecajnih skupina na elemente održive marketinške orijentacije hrvatskih poduzeća
Utjecaj perciprianog pritiska interesno- utjecajnih skupina na elemente održive marketinške orijentacije hrvatskih poduzeća // EFZG working paper series, 1 (2020), 04; 1-16 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1064071 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj perciprianog pritiska interesno-
utjecajnih skupina na elemente održive
marketinške orijentacije hrvatskih poduzeća
Autori
Lučić, Andrea
Izvornik
EFZG working paper series (1849-6857) 1
(2020), 04;
1-16
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Održiva marketinška orijentacija ; interesno-utjecajne skupine ; održivi marketing ; Hrvatska
Sažetak
Primjena orijentacije prema dionicima «nužna je za uspostavljanje i napredak etičkog donošenja odluka u svim marketinškim aktivnostima». Proaktivnost u društvenoj odgovornosti povezana je sa sve većim pritiscima organizacijskih dionika i dionika zajednice. Cilj ovog rada je istražiti održivu marektinšku orijentaciju iz perspektive višestrukih dionika procesa koji nepobitno utječu na oblikovanje strategije i to iz percepcije meandžera o pritisku različitih dionika na oblikovanje strategije. Održiva marketinška orijentacija promatrana je i mjerena kroz njena tri sastavna formativna elementa: strateška integracija, društvena uključenost i etičke sposobnosti. Istovremeno, pratio se percipirani pritisak izdvojenih interesno-utjecajnih skupina: vlasnika, zaposlenika, potrošača, dobavljača, konkurencije, državnih institucija, neprofitnih udruga te Europske Unije. U sklopu kvanitativnog istraživanaj prikupljeno je 172 poduzeća iz populacije 1000 najuspješnihih hrvatskih poduzeća. Rezultati analize upućuju na to da na stratešku integriranost statistički značajno, a pozitivno utječu zakon i zaposlenici, na društvenu uključenost zakon dok na etičke sposobnosti zakon, vlasnici i zaposlenici pozitivno dok nevladine neprofitne organizacije utječu negativno i statistički znčajno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija