Pregled bibliografske jedinice broj: 1063883
Medijska pismenost kao element zaštite djece u ulozi potrošača
Medijska pismenost kao element zaštite djece u ulozi potrošača // Financijska pismenost i socijalizacija djece kao potrošača / Filipović, Jelena ; Brečić, Ružica (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 77-92
CROSBI ID: 1063883 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijska pismenost kao element zaštite djece u
ulozi potrošača
(Media literacy as consumer protection element of
children as consumers)
Autori
Lučić, Andrea ; Tušup, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Financijska pismenost i socijalizacija djece kao potrošača
Urednik/ci
Filipović, Jelena ; Brečić, Ružica
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2018
Raspon stranica
77-92
ISBN
978-953-346-054-6
Ključne riječi
mediji, oglašavanje, medijska pismenost, djeca potrošači
(Media, Advertising, Media literacy, Children as consumers)
Sažetak
Unatoč tome što su mediji medij važan izvor informiranja i komunikacije, dolazi do preispitivanja mnogih etičkih pitanja u svrhu eliminiranja eventualnih manipulacija kojima se oglasi služe. Budući da se djeca svakodnevno susreću s oglasima, zbog pomanjkanja iskustva i njihove lakovjernosti, ne mogu biti svjesna kakvim su sve sadržajima izložena. Dovodi se u pitanje vjerodostojnost izvora poruke, manipulativna priroda komunikacije kao i namjera s kojom se proizvodi i usluge prezentiraju u oglasima. Rad ima za cilj promicati kvalitetniji odgoj i medijsku pismenost, kako bi se unaprijedila svijest djece o izloženosti oglasa i mogućnost kritičke analize. U radu je opisana uloga medija u području razvoja i funkcioniranja djece kroz analizu učinaka oglasa na djecu te etičke izazove s kojima se susreće oglašivačka industrija. Također, analiziran je učinak medijske pismenosti kao elementa zašite djece kao potrošača kroz edukaciju i utjecaj koji imaju roditelji. Rad donosi zaključak kako radi dobrobiti djece važno medijski opsimenjavati djecu od najranije dobi jednako kao i roditelje te odgajatelje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija