Pregled bibliografske jedinice broj: 1063145
Pandorina kutija - escape room u nastavi
Pandorina kutija - escape room u nastavi // Inovativna nastava matematike / Jukić Bokun, Mirela ; Soldo, Ivan (ur.).
Osijek: Udruga matematičara Osijek, 2018. str. 48-49 (radionica, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1063145 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pandorina kutija - escape room u nastavi
(Pandoras box - escape room games in school)
Autori
Glavaš, Amanda ; Hrastinski, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Inovativna nastava matematike
/ Jukić Bokun, Mirela ; Soldo, Ivan - Osijek : Udruga matematičara Osijek, 2018, 48-49
Skup
Državni stručni skup nastavnika matematike: Inovativna nastava matematike
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 30.08.2018. - 31.08.2018
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
escape room igre, međupredmetne teme, stavovi, motivacija, nastava matematike
(escape room games, interdisciplinary, attitudes, motivation, mathematics)
Sažetak
Brojna istraživanja pokazala su da jedan od najvećih utjecaja na postignuća u matematici imaju afektivni čimbenici, tj. stavovi, uvjerenja i emocije. Klostermann zaključuje da su stavovi povezani s motivacijskim procesom, tj. željom za učenjem matematike. Singh, Granville i Dika navode više faktora koji utječu na stavove i motivaciju, ističući važnu ulogu nastavnika kao motivatora. Među mnogobrojnim faktorima, najveći utjecaj imaju učiteljevi stavovi i uvjerenja o matematici, znanje učitelja te nastavne metode i socijalni oblici rada. Smatra se da se taj pozitivan odnos prema matematici prenosi odabirom odgovarajućih i inovativnih metoda poučavanja te povećavanjem intrinzične motivacije učenika. Nastavnici bi trebali biti u koraku sa suvremenim i realnim svijetom, razvojem tehnologije, pratiti afinitete učenika i u skladu s tim kreirati nastavni sat. Posljednjih godina popularne su real – life escape room igre traženja rješenja problema određene tematike (npr. deaktivacija bombe) kroz pronalazak tragova, rješavanje i povezivanje zagonetki, logičkih zadataka i otkrivanja šifri u zadanom vremenu. Ova igra od sudionika (preporučeni timovi do 5 igrača) zahtijeva timski rad, komunikaciju, samoinicijativnost, toleranciju, prihvaćanje različitosti, primjenu širokog spektra znanja, logike i poznavanje opće kulture. Kroz igru se ostvaruje suradničko učenje, učenje istraživanjem, razvoj psihomotornih vještina, natjecateljski duh, kreativnost itd. Ovaj tip igre pogodan je kao metoda u nastavi s ciljem oblikovanja pozitivnih stavova prema matematici. Vrlo je jednostavna prilagodba zadataka matematičkim sadržajima, gotovo na svaku nastavnu cjelinu, a najbolje ga je prirediti za sat usustavljivanja gradiva, sat integracije različitih matematičkih sadržaja te međupredmetni sat. Pandorina kutija primjer je međupredmetne escape room igre u nastavi, koja sadrži zadatke povezane sa sadržajima iz matematike (nizovi, linearne jednadžbe, aritmetika, mjerenje), fizike (optika, gustoća, magnetizam), geografije (snalaženje na karti), kemije (kemijski elementi), likovne umjetnosti (osnovne i složene boje), engleskog jezika (čitanje i razumijevanje), biologije (prepoznavanje biljki) i logike (generalizacija). Igra je primjerena učenicima od 7. razreda osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)