Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1063145

Pandorina kutija - escape room u nastavi


Glavaš, Amanda; Hrastinski, Valentina
Pandorina kutija - escape room u nastavi // Inovativna nastava matematike / Jukić Bokun, Mirela ; Soldo, Ivan (ur.).
Osijek: Udruga matematičara Osijek, 2018. str. 48-49 (radionica, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1063145 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pandorina kutija - escape room u nastavi
(Pandoras box - escape room games in school)

Autori
Glavaš, Amanda ; Hrastinski, Valentina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Inovativna nastava matematike / Jukić Bokun, Mirela ; Soldo, Ivan - Osijek : Udruga matematičara Osijek, 2018, 48-49

Skup
Državni stručni skup nastavnika matematike: Inovativna nastava matematike

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 30.08.2018. - 31.08.2018

Vrsta sudjelovanja
Radionica

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
escape room igre, međupredmetne teme, stavovi, motivacija, nastava matematike
(escape room games, interdisciplinary, attitudes, motivation, mathematics)

Sažetak
Brojna istraživanja pokazala su da jedan od najvećih utjecaja na postignuća u matematici imaju afektivni čimbenici, tj. stavovi, uvjerenja i emocije. Klostermann zaključuje da su stavovi povezani s motivacijskim procesom, tj. željom za učenjem matematike. Singh, Granville i Dika navode više faktora koji utječu na stavove i motivaciju, ističući važnu ulogu nastavnika kao motivatora. Među mnogobrojnim faktorima, najveći utjecaj imaju učiteljevi stavovi i uvjerenja o matematici, znanje učitelja te nastavne metode i socijalni oblici rada. Smatra se da se taj pozitivan odnos prema matematici prenosi odabirom odgovarajućih i inovativnih metoda poučavanja te povećavanjem intrinzične motivacije učenika. Nastavnici bi trebali biti u koraku sa suvremenim i realnim svijetom, razvojem tehnologije, pratiti afinitete učenika i u skladu s tim kreirati nastavni sat. Posljednjih godina popularne su real – life escape room igre traženja rješenja problema određene tematike (npr. deaktivacija bombe) kroz pronalazak tragova, rješavanje i povezivanje zagonetki, logičkih zadataka i otkrivanja šifri u zadanom vremenu. Ova igra od sudionika (preporučeni timovi do 5 igrača) zahtijeva timski rad, komunikaciju, samoinicijativnost, toleranciju, prihvaćanje različitosti, primjenu širokog spektra znanja, logike i poznavanje opće kulture. Kroz igru se ostvaruje suradničko učenje, učenje istraživanjem, razvoj psihomotornih vještina, natjecateljski duh, kreativnost itd. Ovaj tip igre pogodan je kao metoda u nastavi s ciljem oblikovanja pozitivnih stavova prema matematici. Vrlo je jednostavna prilagodba zadataka matematičkim sadržajima, gotovo na svaku nastavnu cjelinu, a najbolje ga je prirediti za sat usustavljivanja gradiva, sat integracije različitih matematičkih sadržaja te međupredmetni sat. Pandorina kutija primjer je međupredmetne escape room igre u nastavi, koja sadrži zadatke povezane sa sadržajima iz matematike (nizovi, linearne jednadžbe, aritmetika, mjerenje), fizike (optika, gustoća, magnetizam), geografije (snalaženje na karti), kemije (kemijski elementi), likovne umjetnosti (osnovne i složene boje), engleskog jezika (čitanje i razumijevanje), biologije (prepoznavanje biljki) i logike (generalizacija). Igra je primjerena učenicima od 7. razreda osnovne škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Amanda Glavaš (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.mathos.unios.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Glavaš, Amanda; Hrastinski, Valentina
Pandorina kutija - escape room u nastavi // Inovativna nastava matematike / Jukić Bokun, Mirela ; Soldo, Ivan (ur.).
Osijek: Udruga matematičara Osijek, 2018. str. 48-49 (radionica, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
Glavaš, A. & Hrastinski, V. (2018) Pandorina kutija - escape room u nastavi. U: Jukić Bokun, M. & Soldo, I. (ur.)Inovativna nastava matematike.
@article{article, author = {Glava\v{s}, Amanda and Hrastinski, Valentina}, year = {2018}, pages = {48-49}, keywords = {escape room igre, me\djupredmetne teme, stavovi, motivacija, nastava matematike}, title = {Pandorina kutija - escape room u nastavi}, keyword = {escape room igre, me\djupredmetne teme, stavovi, motivacija, nastava matematike}, publisher = {Udruga matemati\v{c}ara Osijek}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Glava\v{s}, Amanda and Hrastinski, Valentina}, year = {2018}, pages = {48-49}, keywords = {escape room games, interdisciplinary, attitudes, motivation, mathematics}, title = {Pandoras box - escape room games in school}, keyword = {escape room games, interdisciplinary, attitudes, motivation, mathematics}, publisher = {Udruga matemati\v{c}ara Osijek}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font