Pregled bibliografske jedinice broj: 1063081
Spoznajno-emocionalno slušanje glazbe u školi
Spoznajno-emocionalno slušanje glazbe u školi. Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020 (monografija)
CROSBI ID: 1063081 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spoznajno-emocionalno slušanje glazbe u školi
(Cognitive-emotional music listening in school)
Autori
Vidulin, Sabina ; Plavšić, Marlena ; Žauhar, Valnea
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Pula
Godina
2020
Stranica
297
ISBN
978-953-8278-39-6
Ključne riječi
slušanje glazbe, glazbeno-pedagoški kontekst, nastava glazbene kulture, standardni pristup, spoznajno-emocionalni pristup
(music listening, music-pedagogical context, teaching musical culture, standard approach, cognitive-emotional approach)
Sažetak
Ova glazbeno-pedagoška knjiga donosi novi, poticajniji pristup slušanju glazbe u nastavi Glazbene kulture. Vjerujući da umjetnička glazba može doprijeti do svakog uha, ovaj pristup obogaćuje onaj koji danas prevladava u školama. Dok se postojeći pristup pri slušanju glazbe pretežno usmjerava na analizu glazbenih sastavnica, novi spoznajno-emocionalni pristup proširuje se na izvan-glazbeni kontekst, potiče cjelovito doživljavanje glazbe kroz emocionalne elemente te uključuje učenice i učenike u aktivniji angažman tijekom slušanja skladbe. Spoznajno-emocionalni pristup empirijski je provjeren i rezultati, predstavljeni u knjizi, pokazuju njegove prednosti. Takav višemodalni pristup, na dokazima utemeljen, po koracima je prikazan u knjizi u primjerima artikulacije sata Glazbene kulture. Knjiga obuhvaća pet poglavlja. U prvom se opisuje fenomen slušanja glazbe, daje se pregled tradicije slušanja glazbe u školi u Hrvatskoj i prikazuje se trenutačna slika. Drugo poglavlje elaborira višemodalno slušanje i razumijevanje glazbe te navodi neke primjere njegove primjene. Treće poglavlje predstavlja spoznajno-emocionalni pristup slušanju glazbe s naglaskom na njegovoj provedbi u glazbeno- pedagoškom kontekstu. U četvrtom su poglavlju detaljno razrađene četiri priprave koje slijede taj pristup. Završno, peto poglavlje donosi rezultate istraživanja u školi u kojem su uspoređeni standardni i spoznajno-emocionalni pristup. Knjigu obogaćuju crteži koje su izradili učenici i učenice potaknuti slušanjem skladbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli