Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1062146

Usporedba spoznajnog i emocionalnog aspekta slušanja glazbe u glazbeno-pedagoškom kontekstu osnovne škole


Vidulin, Sabina; Plavšić, Marlena; Žauhar, Valnea
Usporedba spoznajnog i emocionalnog aspekta slušanja glazbe u glazbeno-pedagoškom kontekstu osnovne škole // Metodički ogledi, 26 (2019), 2; 9-32 doi:10.21464/mo.26.2.4 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1062146 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usporedba spoznajnog i emocionalnog aspekta slušanja glazbe u glazbeno-pedagoškom kontekstu osnovne škole
(A comparison between the cognitive and emotional aspects of music listening in the context of primary school music teaching)

Autori
Vidulin, Sabina ; Plavšić, Marlena ; Žauhar, Valnea

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 26 (2019), 2; 9-32

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
slušanje glazbe, glazbena djela, nastava glazbene kulture, standardni pristup, spoznajno-emocionalni pristup
(music listening, musical pieces, teaching musical culture, standard approach, cognitive-emotional approach)

Sažetak
Cilj je slušanja glazbe u školi oblikovati kulturno-umjetnički svjetonazor učenica i učenika te doprinijeti njihovom estetskom odgoju. U hrvatskim osnovnim školama realizira se prema tzv. standardnom modelu kojemu je težište na spoznajnoj dimenziji. Kako bi se povećali pozornost, motivacija, slušalačke navike i prihvaćanje umjetničke glazbe, predlaže se spoznajno-emocionalni pristup koji višemodalno povezuje glazbene i izvanglazbene sadržaje. Cilj istraživanja bio je usporediti utjecaje spoznajno-emocionalnog i standardnog pristupa u nastavi glazbene kulture na spoznajni i emocionalni aspekt slušanja glazbe. Sudjelovalo je 557 učenika i učenica iz 30 petih razreda. Slušali su Hačaturjanovu Maskaradu, Beethovenovu Wellingtonovu pobjedu, Rimski-Korsakovljevu Šeherezadu i Fauréovu Pavanu te odgovarali na pitanja vezana za spoznajni i emocionalni aspekt slušanja glazbe. Petnaest razreda imalo je nastavu po standardnom, a 15 razreda po spoznajno- emocionalnom pristupu. U spoznajnom aspektu odgovori učenika i učenica uglavnom se nisu razlikovali. U emocionalnom aspektu, u Šeherezadi i Pavani nešto su intenzivnije doživljavane dominantne emocije kada je bio primijenjen spoznajno-emocionalni pristup.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Marlena Plavšić (autor)

Avatar Url Valnea Žauhar (autor)

Avatar Url Sabina Vidulin (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vidulin, Sabina; Plavšić, Marlena; Žauhar, Valnea
Usporedba spoznajnog i emocionalnog aspekta slušanja glazbe u glazbeno-pedagoškom kontekstu osnovne škole // Metodički ogledi, 26 (2019), 2; 9-32 doi:10.21464/mo.26.2.4 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Vidulin, S., Plavšić, M. & Žauhar, V. (2019) Usporedba spoznajnog i emocionalnog aspekta slušanja glazbe u glazbeno-pedagoškom kontekstu osnovne škole. Metodički ogledi, 26 (2), 9-32 doi:10.21464/mo.26.2.4.
@article{article, author = {Vidulin, Sabina and Plav\v{s}i\'{c}, Marlena and \v{Z}auhar, Valnea}, year = {2019}, pages = {9-32}, DOI = {10.21464/mo.26.2.4}, keywords = {slu\v{s}anje glazbe, glazbena djela, nastava glazbene kulture, standardni pristup, spoznajno-emocionalni pristup}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.26.2.4}, volume = {26}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Usporedba spoznajnog i emocionalnog aspekta slu\v{s}anja glazbe u glazbeno-pedago\v{s}kom kontekstu osnovne \v{s}kole}, keyword = {slu\v{s}anje glazbe, glazbena djela, nastava glazbene kulture, standardni pristup, spoznajno-emocionalni pristup} }
@article{article, author = {Vidulin, Sabina and Plav\v{s}i\'{c}, Marlena and \v{Z}auhar, Valnea}, year = {2019}, pages = {9-32}, DOI = {10.21464/mo.26.2.4}, keywords = {music listening, musical pieces, teaching musical culture, standard approach, cognitive-emotional approach}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.26.2.4}, volume = {26}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {A comparison between the cognitive and emotional aspects of music listening in the context of primary school music teaching}, keyword = {music listening, musical pieces, teaching musical culture, standard approach, cognitive-emotional approach} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font