Pregled bibliografske jedinice broj: 1060423
Bihevioralni pristup podučavanju jezika – metoda verbalno ponašanje
Bihevioralni pristup podučavanju jezika – metoda verbalno ponašanje // Logopedija, 8 (2018), 1; 21-27 doi:10.31299/log.8.1.4 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1060423 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bihevioralni pristup podučavanju jezika – metoda
verbalno ponašanje
(Verbal behavior – behavioral approach to
teaching language)
Autori
Vuksan, Rea ; Stošić, Jasmina
Izvornik
Logopedija (1330-5484) 8
(2018), 1;
21-27
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
verbalno ponašanje, zahtijevanje, imenovanje, dijalog
(verbal behavior, “mand”, “tact”, “intraverbal”)
Sažetak
Jedan od pristupa razumijevanju i podučavanju jezika djece s poremećajem iz spektra autizma i s ostalim razvojnim teškoćama je i verbalno ponašanje (verbal behavior). Verbalno ponašanje znanstveno je utemeljen pristup podučavanju jezika, temeljen na funkciji jezičnih jedinica te interakciji između govornika i slušatelja. Taj pristup proizišao je iz područja primijenjene analize ponašanja - PAP (ABA – Applied Behaviour Analysis). Analiza verbalnog ponašanja prikazuje primjenu bihevioralne analize na razumijevanje i podučavanje jezičnih vještina. U ovom radu opisane su teorijske postavke i metode podučavanja proizišle iz verbalnog ponašanja, na osnovi pregleda istraživanja koje se odnose na podučavanje zahtijevanja (mand), imenovanja i komentiranja (tact), dijaloga (intraverbal) i imitacije (echoic).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Stošić
(autor)