Pregled bibliografske jedinice broj: 1060413
Dijete s poremećajem iz spektra autizma i društvene igre-prihvatiti poraz
Dijete s poremećajem iz spektra autizma i društvene igre-prihvatiti poraz, 2017., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1060413 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijete s poremećajem iz spektra autizma i društvene
igre-prihvatiti poraz
(Child with autism spectrum disorders and board
games-excepting defeat)
Autori
Brekalo, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.09
Godina
2017
Stranica
35
Mentor
Stošić, Jasmina
Ključne riječi
socijalne priče, društvene igre, poremećaj iz spketra autizma
(social scripts, board game, autism spectrum disorder)
Sažetak
Igra je slobodna, prirođena, spontana dječja aktivnost, privatni oblik ponašanja u kojoj dijete izražava svoje potrebe, osjećaje, misli i poteškoće. Igru možemo smatrati sredstvom cjelovitog dječjeg razvoja zbog toga što djeluje na djetetov emocionalni, spoznajni, socijalni i tjelesni razvoj. Društvene igre imaju veliku ulogu u dječjem razvoju. One potiču koncentraciju, logičko mišljenje, komunikaciju, uče djecu slijediti pravila, donošenju odluka, pobjedi i porazu te potiču razvoj empatije koja je ključna za razvijanje zdravog odnosa s okolinom. Djeca s poremećajem iz spektra autizma često pokazuju teškoće u emocionalnoj regulaciji u igri kada trebaju slijediti pravila i kada dožive poraz. Optimalno rješenje je da učitelj, roditelj i/ili terapeut dio dana provodi s djetetom učeći ga kako da se nosi s neuspjehom i te emocije iskoristi produktivno. Pri tome treba voditi računa da se kreće od manjih neuspjeha, djetetu manje važnih, prema sve intenzivnijima, dok dijete ne svlada optimalan način reagiranja u toj situaciji. Cilj ovog rada je evaluirati učinak socijalnih priča na sudjelovanje u društvenim igrama dječaka s poremećajem iz spektra autizma. Pratit će se promjene u emocionalnoj regulaciji dječaka tijekom igranja društvenih igara s vršnjacima i/ili odraslom osobom te tijekom nestrukturiranih aktivnosti u školi, kod kuće i na igralištu. Rad bi trebao odgovoriti na pitanja kao što su: Djeluju li socijalne priče na sudjelovanje u društvenim igrama dječaka s teškoćama? Hoće li doći do napretka u emocionalnoj regulaciji prilikom igranja igara u kojima postoji mogućnost pobjede odnosno poraza? Dolazi li do generalizacije emocionalne regulacije na druge kontekste i partnere u igri? Program će biti proveden u obiteljskom domu dječaka u strukturiranim situacijama u trajanju od 10-30 minuta, dva dana u tjednu kroz dva mjeseca. Rad će biti baziran prema nacrtu istraživanja na pojedincu prema metodi analize promjena. Podatci će se prikupljati tijekom inicijalne procjene, provedbe programa i finalne procjene uz pomoć lista procjene koje će biti kreirane u svrhu diplomskog rada. Također će biti bilježena točno određena ponašanja izvan strukturirane aktivnosti koja bi mogla ukazati na učinkovitost provođenog programa. Za provedbu rada tražit će se suglasnost roditelja i ostalih uključenih u procjenu generalizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski