Pregled bibliografske jedinice broj: 1060242
Potrošačeva percepcija kvalitete i dodane vrijednosti prirodnih i tradicionalnih proizvoda
Potrošačeva percepcija kvalitete i dodane vrijednosti prirodnih i tradicionalnih proizvoda, 2019., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1060242 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potrošačeva percepcija kvalitete i dodane
vrijednosti prirodnih i tradicionalnih proizvoda
(Consumers perception of quality and added value of
natural and traditional products)
Autori
Puškarić, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
26.09
Godina
2019
Stranica
59
Mentor
First Komen, Ivana
Ključne riječi
prirodni proizvodi ; tradicionalni proizvodi ; oznake kvalitete ; oznake izvornosti ; dodana vrijednost
(natural products ; traditional products ; quality label ; added value ; authenticity label)
Sažetak
Istraživanje je pokazalo da potrošači zaista prirodne i tradicionalne proizvode, kao i proizvode s oznakama kvalitete, izvornosti i tradicije smatraju kvalitetnijima od konvencionalnih proizvoda. Tražio se utjecaj na kvalitetu prirodnih i tradicionalnih proizvoda koji se očituje kroz bolji okus, zdravlje i sigurnost korištenja prirodne i tradicionalne hrane. Istovremeno se tražio i utjecaj na dodanu vrijednost koja se očituje kroz zaštitu okoliša i imidž potrošača. Istaknule su se tvrdnje o kvaliteti i to da su prirodni i tradicionalni proizvodi zdraviji (hranjiviji) i puno boljeg okusa od konvencionalnih proizvoda, a zaštita okoliša se pokazala kao najcjenjenija komponenta dodane vrijednosti za potrošače. Istraživanje je donijelo i nova saznanja u vidu definicije prirodnih proizvoda koja se utvrdila višestrukim ponavljanjem istih odgovora ispitanika, a ona kaže da su to proizvodi koji ne sadrže nikakve kemikalije, dodatke, konzervanse ili slične štetne tvari te za čiju se proizvodnju i/ili preradu koriste isključivo sastojci prirodnog podrijetla. Druga definicija proizašla iz istraživanja jest za tradicionalne proizvode koja glasi: tradicionalni proizvodi su oni proizvodi koji se dugi niz godina proizvode na identičan način, izrađuju se ručno, bez uporabe strojeva i mehanizacije te su specifični za određeno područje u kojem se proizvode. Što se tiče samih oznaka kvalitete, izvornosti i tradicije, potrošači su u manjoj mjeri još uvijek skeptični prema istima, dok ih većina smatra izuzetno korisnima, ali također naglašavaju nedostatak jasnih informacija koje će im olakšati razumijevanje, a samim time i kupnju proizvoda s oznakama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
uniri-drustv-18-163
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka
Profili:
Ivana First Komen
(mentor)