Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1059972

Uloga prilagođene slikovnice u poticanju pripovijedanja


Rosandić, Monika; Alviž, Sara; Ivšac Pavliša, Jasmina
Uloga prilagođene slikovnice u poticanju pripovijedanja // Klinička psihologija, 13 (2020), 1-2; 21-34 doi:10.21465/2020-KP-1-2-0002 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1059972 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga prilagođene slikovnice u poticanju pripovijedanja
(The Role of Adapted Storybooks in Promoting Narrative Skills)

Autori
Rosandić, Monika ; Alviž, Sara ; Ivšac Pavliša, Jasmina

Izvornik
Klinička psihologija (1847-3172) 13 (2020), 1-2; 21-34

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
prilagođena slikovnica ; pripovjedne sposobnosti ; složene komunikacijske potrebe ; MAIN-hrvatska inačica: Višejezični instrument za ispitivanje pripovijedanja
(adapted storybook, narrative skills ; complex communication needs ; MAIN-Croatian version: Multilingual Assessment Instrument for Narratives)

Sažetak
Zajedničko čitanje slikovnica prirodna je aktivnost kojom se potiču vještine rane pismenosti, a prediktivno je i za kasnije vještine čitanja i pisanja. Zbog širokog raspona mogućnosti, u vidu tehničkih, sadržajnih i jezičnih prilagodbi, prilagođene slikovnice pružaju mogućnost interaktivnog sudjelovanja djeci s različitim odstupanjima od urednog komunikacijsko-jezično-govornog razvoja, a pozitivni učinci javljaju se i kod populacije urednog razvoja. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati uspješnost pripovijedanja nakon čitanja prilagođene slikovnice u odnosu na standardnu slikovnicu. Pripovjedne sposobnosti, promatrane na makrostrukturalnoj razini, ispitane su na uzorku od 30 djece kronološke dobi između 5 ; 07 i 6 ; 07 godina, urednog kognitivnog i jezičnog razvoja. Za potrebe istraživanja korištene su dvije priče, Mačka i Pas, koje su dio instrumenta MAIN-hrvatska inačica: Višejezični instrument za ispitivanje pripovijedanja. Rezultati su pokazali kako se statistički značajne razlike javljaju u području razumijevanja sadržaja te uporabi riječi kojima se izražavaju unutarnja stanja likova. Nisu pronađene značajne razlike u cjelokupnoj strukturi priče i na većini razina strukturalne složenosti. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu za daljnjim istraživanjima u ovom području, kako bi se stvorili temelji za logopedsku praksu utemeljenu na dokazima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju:

Rosandić, Monika; Alviž, Sara; Ivšac Pavliša, Jasmina
Uloga prilagođene slikovnice u poticanju pripovijedanja // Klinička psihologija, 13 (2020), 1-2; 21-34 doi:10.21465/2020-KP-1-2-0002 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Rosandić, M., Alviž, S. & Ivšac Pavliša, J. (2020) Uloga prilagođene slikovnice u poticanju pripovijedanja. Klinička psihologija, 13 (1-2), 21-34 doi:10.21465/2020-KP-1-2-0002.
@article{article, author = {Rosandi\'{c}, Monika and Alvi\v{z}, Sara and Iv\v{s}ac Pavli\v{s}a, Jasmina}, year = {2020}, pages = {21-34}, DOI = {10.21465/2020-KP-1-2-0002}, keywords = {prilago\djena slikovnica, pripovjedne sposobnosti, slo\v{z}ene komunikacijske potrebe, MAIN-hrvatska ina\v{c}ica: Vi\v{s}ejezi\v{c}ni instrument za ispitivanje pripovijedanja}, journal = {Klini\v{c}ka psihologija}, doi = {10.21465/2020-KP-1-2-0002}, volume = {13}, number = {1-2}, issn = {1847-3172}, title = {Uloga prilago\djene slikovnice u poticanju pripovijedanja}, keyword = {prilago\djena slikovnica, pripovjedne sposobnosti, slo\v{z}ene komunikacijske potrebe, MAIN-hrvatska ina\v{c}ica: Vi\v{s}ejezi\v{c}ni instrument za ispitivanje pripovijedanja} }
@article{article, author = {Rosandi\'{c}, Monika and Alvi\v{z}, Sara and Iv\v{s}ac Pavli\v{s}a, Jasmina}, year = {2020}, pages = {21-34}, DOI = {10.21465/2020-KP-1-2-0002}, keywords = {adapted storybook, narrative skills, complex communication needs, MAIN-Croatian version: Multilingual Assessment Instrument for Narratives}, journal = {Klini\v{c}ka psihologija}, doi = {10.21465/2020-KP-1-2-0002}, volume = {13}, number = {1-2}, issn = {1847-3172}, title = {The Role of Adapted Storybooks in Promoting Narrative Skills}, keyword = {adapted storybook, narrative skills, complex communication needs, MAIN-Croatian version: Multilingual Assessment Instrument for Narratives} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font