Pregled bibliografske jedinice broj: 1059972
Uloga prilagođene slikovnice u poticanju pripovijedanja
Uloga prilagođene slikovnice u poticanju pripovijedanja // Klinička psihologija, 13 (2020), 1-2; 21-34 doi:10.21465/2020-KP-1-2-0002 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1059972 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga prilagođene slikovnice u poticanju pripovijedanja
(The Role of Adapted Storybooks in Promoting
Narrative Skills)
Autori
Rosandić, Monika ; Alviž, Sara ; Ivšac Pavliša, Jasmina
Izvornik
Klinička psihologija (1847-3172) 13
(2020), 1-2;
21-34
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
prilagođena slikovnica ; pripovjedne sposobnosti ; složene komunikacijske potrebe ; MAIN-hrvatska inačica: Višejezični instrument za ispitivanje pripovijedanja
(adapted storybook, narrative skills ; complex communication needs ; MAIN-Croatian version: Multilingual Assessment Instrument for Narratives)
Sažetak
Zajedničko čitanje slikovnica prirodna je aktivnost kojom se potiču vještine rane pismenosti, a prediktivno je i za kasnije vještine čitanja i pisanja. Zbog širokog raspona mogućnosti, u vidu tehničkih, sadržajnih i jezičnih prilagodbi, prilagođene slikovnice pružaju mogućnost interaktivnog sudjelovanja djeci s različitim odstupanjima od urednog komunikacijsko-jezično-govornog razvoja, a pozitivni učinci javljaju se i kod populacije urednog razvoja. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati uspješnost pripovijedanja nakon čitanja prilagođene slikovnice u odnosu na standardnu slikovnicu. Pripovjedne sposobnosti, promatrane na makrostrukturalnoj razini, ispitane su na uzorku od 30 djece kronološke dobi između 5 ; 07 i 6 ; 07 godina, urednog kognitivnog i jezičnog razvoja. Za potrebe istraživanja korištene su dvije priče, Mačka i Pas, koje su dio instrumenta MAIN-hrvatska inačica: Višejezični instrument za ispitivanje pripovijedanja. Rezultati su pokazali kako se statistički značajne razlike javljaju u području razumijevanja sadržaja te uporabi riječi kojima se izražavaju unutarnja stanja likova. Nisu pronađene značajne razlike u cjelokupnoj strukturi priče i na većini razina strukturalne složenosti. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu za daljnjim istraživanjima u ovom području, kako bi se stvorili temelji za logopedsku praksu utemeljenu na dokazima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb