Pregled bibliografske jedinice broj: 1059708
Uvid u percepciju muzeja i mogućnosti poboljšanja usluge muzeja: perspektiva studenata
Uvid u percepciju muzeja i mogućnosti poboljšanja usluge muzeja: perspektiva studenata // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 72 (2021), 3; 358-376 doi:10.32910/ep.72.3.2 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1059708 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvid u percepciju muzeja i mogućnosti poboljšanja
usluge muzeja: perspektiva studenata
(Insight into the perceptions of museums and
opportunities for museum service improvement:
A student perspective)
Autori
Komarac, Tanja ; Bešlić, Stjepan
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 72
(2021), 3;
358-376
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
percepcija studenata ; muzeji ; Republika Hrvatska ; kombinirana metodologija
(students’ perception ; museums ; the Republic of Croatia ; mixed-method methodology)
Sažetak
Cilj je istraživanja otkriti kako studenti u Republici Hrvatskoj percipiraju muzeje s obzirom na nepostojanje prethodnih istraživanja. Konkretnije, nastojalo se (1) otkriti kako studenti opisuju muzeje i posjetitelje muzeja, (2) otkriti ulogu muzeja u društvu te (3) prikupiti prijedloge studenata radi poboljšanja iskustva posjeta muzeju. Korištena je kombinirana metodologija kvantitativnog i kvalitativnog istraživanja. Kako bi se dobio uvid u percepcije muzeja, kao instrument istraživanja korišten je anketni upitnik s otvorenim i zatvorenim pitanjima. Istraživanje je provedeno na uzorku od 110 ispitanika (studenata). Otkriveno je kako studenti u Republici Hrvatskoj imaju pozitivnu percepciju muzeja i posjetitelja muzeja. Uloga muzeja u društvu vezana je uz edukaciju te kulturno uzdizanje, dok je posebnost muzeja u usporedbi s drugim institucijama u tome što nude specifična znanja i vještine te izlažu autentične predmete. Kod prijedloga za poboljšanje iskustva posjete muzeju, interaktivnost i prilagodba usluga muzeja mladima, najčešće su isticana područja poboljšanja ponude muzeja. Ograničenja istraživanja vezana su uz vrstu i veličinu uzorka, namjerni prigodni uzorak od 110 studenata jednog zagrebačkog fakulteta. Ovo je prvi rad koji, koristeći kombiniranu metodologiju istraživanja, daje uvid u to kako studenti u Republici Hrvatskoj doživljavaju muzeje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus