Pregled bibliografske jedinice broj: 1059431
Neverbalna komunikacija u kliničkom radu fizioterapeuta
Neverbalna komunikacija u kliničkom radu fizioterapeuta // Zbornik radova Fizio kongres Hrvatske, 2018. / Grubišić, Mirjana (ur.).
Zagreb: Hrvatska komora fizioterapeuta, 2018. str. 36-42 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1059431 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neverbalna komunikacija u kliničkom radu
fizioterapeuta
(Neverbal communication in the clinical work of
physiotherapeutes)
Autori
Hofmann, Gilbert ; Berković-Šubić Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova Fizio kongres Hrvatske, 2018.
/ Grubišić, Mirjana - Zagreb : Hrvatska komora fizioterapeuta, 2018, 36-42
ISBN
978-953-55914-3-6
Skup
Fizio kongres Hrvatske
Mjesto i datum
Crikvenica, Hrvatska, 05.10.2018. - 07.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
fizioterapija, neverbalna komunikacija, komunikacija u medicini, prijenos informacija
(physiotherapy, non-verbal communication, communication in medicine, information transfer)
Sažetak
Umijeće komunikacije i međuljudskih odnosa u današnjem društvu postaje sve važnije, a posebna pozornost posvećuje se učinkovitoj komunikaciji u medicini. Učinkovita komunikacija fizioterapeuta s pacijentom temelj je uspješnog dijagnosticiranja zdravstvenog problema i terapijskog postupka. Jedino u takvoj izravnoj komunikacijskoj interakciji moguće je postići zadovoljavajuću razinu suradnje te zadobiti povjerenje pacijenta i pružiti kvalitetnu zdravstvenu skrb. Uspješna komunikacija u fizioterapiji omogućava najbolje profesionalne standarde u liječenju, na način da se u potpunosti poštuje dobrobit pacijenta kao osobe i njegovo pravo na liječenje i zdravlje. Cilj ovog rada je prikazati kanale neverbalne komunikacije koji mogu poboljšati interakciju između fizioterapeuta i korisnika fizioterapije te time osigurati ozračje suradnje i brige za učinkovitu rehabilitaciju. Komunikacija se može razmatrati s obzirom na njezinu verbalnu i neverbalnu razinu. Verbalna komunikacija podrazumijeva govor i pisanje, dok neverbalna komunikacija uključuje govor tijela, ton glasa, dodir, odjeću, prostorno okruženje i udaljenost te vremensku komponentu. Za pravilno razumijevanje izrečene poruke jednako su važne njezine verbalne i neverbalne značajke koje je nemoguće razdvojiti u dvije zasebne kategorije. Učinkovito razumijevanje i korištenje neverbalne komunikacije u terapijskom okruženju trebalo bi se koristiti za postizanje uspješnog rehabilitacijskog ishoda. Pacijent koji ima povjerenja u fizioterapeuta vjerojatnije je da će se pridržavati terapijskih uputa, za razliku od pacijenta koji osjeća nezainteresiranost i odsutnost fizioterapeuta, iako verbalne upute mogu biti identične. Može se pretpostaviti da je motivirani pacijent onaj koji dobrovoljno obavještava fizioterapeuta da je primjerice obavio zadane terapijske vježbe kod kuće, dok će nemotivirani pacijent potvrdno odgovoriti na pitanje o tome da li je prema uputama vježbao i kod kuće, ali neverbalni znakovi poput izbjegavanja kontakta s očima pokazat će da to možda i nije tako. Sumnja u pošiljateljevu iskrenost i vjerodostojnost dovodi do nezadovoljavajućih interakcija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti