Pregled bibliografske jedinice broj: 1058879
Osobna percepcija kompetencija učitelja za poučavanje učenika s teškoćama
Osobna percepcija kompetencija učitelja za poučavanje učenika s teškoćama // Poticajno okruženje za cjeloživotno učenje / Žic Ralić, Anamarija ; Bukvić, Zlatko (ur.).
Varaždin: Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2014. str. 110-118 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1058879 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobna percepcija kompetencija učitelja za
poučavanje učenika s teškoćama
(Personal perception of teachers competency
for teaching students with disabilities)
Autori
Bukvić, Zlatko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Poticajno okruženje za cjeloživotno učenje
/ Žic Ralić, Anamarija ; Bukvić, Zlatko - Varaždin : Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2014, 110-118
ISBN
978-953-96760-9-2
Skup
10. kongres edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 24.04.2014. - 25.04.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
inkluzija, učenici s teškoćama, stavovi i kompetencije učitelja
(inclusion, student with disabilities, teacher attitudes and competence)
Sažetak
Stavovi učitelja i njihova percepcija inkluzije djeluju na doživljavanje učenika s teškoćama, ponašanje prema učeniku i krajnje prihvaćanje učenika s teškoćama kao ravnopravnog u razrednom odjelu. Učitelji koji su bili u izravnom kontaktu s osobama s teškoćama, bilo za vrijeme radnog odnosa ili osobnog života, bili su spremniji uključivati učenike s teškoćama dok se većina istraživača slaže da je obrazovanje o teškoćama ključan čimbenik koji utječe na stavove učitelja. Osim obrazovanja na stavove učitelja utječu i drugi čimbenici kao što su spol učitelja, dob učitelja, dob i spol učenika te vrsta i stupanj teškoće učenika, godine radnog iskustva, godine iskustva u radu s djecom s posebnim odgojno obrazovnim potrebama i dostupnost službi podrške. U ovom ispitivanju namjera je, primjenom upitnika kreiranog za potrebe ovog ispitivanja, utvrditi kompetencije učitelja redovnih škola za izvođenje nastave u razredima s uključenim učenikom s teškoćama, spremnost za uključivanje učenika u razred u kojem trenutno rade i mišljenje o uključivanju učenika u redovnu školu uz stručnu podršku. Dobiveni podatci ukazuju da učitelji razredne i predmetne nastave nepovoljno procjenjuju osobne kompetencije za rad s učenicima s različitim teškoćama, a prema dobivenim podatcima na prigodnom uzorku, učitelji (N=65) u većem postotku u svoj razred nebi primili učenika s teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)