Pregled bibliografske jedinice broj: 1058307
Uloga društvenih mreža u visokom obrazovanju
Uloga društvenih mreža u visokom obrazovanju // Povezivanje obrazovanja i najbolje prakse
Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2017. str. 53-53 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1058307 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga društvenih mreža u visokom obrazovanju
(The role of social networks in higher education)
Autori
Crnković, Ivana ; Železnik, Danica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Povezivanje obrazovanja i najbolje prakse
/ - Zagreb : Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2017, 53-53
Skup
Povezivanje obrazovanja i najbolje prakse
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 20.03.2017. - 21.03.2017
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
društvene mreže ; visokoškolsko obrazovanje ; e-učenje
(social networks ; higher education ; e-learning)
Sažetak
Društvene mreže u 21. stoljeću zauzimaju centralno mjesto u suvremenoj elektroničkoj komunikaciji, prvenstveno kao medij koji omogućuje brz i stalan izvor informacija. Korisnici se društvenim mrežama koriste u slobodno vrijeme i sve više u poslovanju i visokom obrazovanju. Društvene mreže koristan su medij koji olakšava pristup sadržajima potrebnima kod samostalnog učenja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati korištenje i ulogu društvenih mreža u procesu visokog obrazovanja. U radu je primijenjena kvantitativna metodologija. U istraživanju je sudjelovalo 143 studenata prve, druge i treće godine preddiplomskoga stručnog studija fizioterapije u dobi od 20 do 38 godine koji su aktivni korisnici društvenih mreža. Za potrebe ovog istraživanja upotrijebljen je upitnik Facebook skala korištenja (FIS) autora Ellison i sur. Na ukupnom uzorku 89 % studenata aktivni su korisnici društvene mreže Facebook. Prema rezultatima dobivenima u ovom istraživanju više od 50 % studenata smatra da društvene mreže olakšavaju komunikaciju i razmjenu informacija povezanih s procesom učenja. Korištenje društvenom mrežom Facebook dio je svakodnevnih aktivnosti kod 61 % studenata koji su sudjelovali u ovom istraživanju, dok se jedna trećina studenata smatra članom Facebook zajednice. Rezultati ovog istraživanja upućuju na važnost razvoja smjernica povezanih s unaprjeđenjem kvalitete nastavnog procesa kroz korištenje društvenim mrežama u e- obrazovanju. Kroz aplikacije i grupe studenata, društvene mreže korisna su tehnološka platforma i poticajno obrazovno okružje, koje se temelji na razvoju kompetentnosti i odgovornosti njihovih korisnika, uz uvjet da se komunikacija i e-učenje odvijaju u kontroliranim uvjetima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)