Pregled bibliografske jedinice broj: 1058045
Istraživačko izvanučioničko učenje kao način usvajanja temeljnih prirodoslovnih koncepata kroz obrazovne cikluse
Istraživačko izvanučioničko učenje kao način usvajanja temeljnih prirodoslovnih koncepata kroz obrazovne cikluse, 2019., diplomski rad, Odjel za biologiju, Osijek
CROSBI ID: 1058045 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživačko izvanučioničko učenje kao način
usvajanja
temeljnih prirodoslovnih koncepata kroz
obrazovne cikluse
(INQUIRY-BASED OUTDOOR LEARNING AS A WAY OF
ADOPTING BASIC NATURAL
SCIENCE CONCEPTS THROUGH EDUCATIONAL CYCLES
Josipa Iš)
Autori
Ištvanović, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za biologiju
Mjesto
Osijek
Datum
09.10
Godina
2019
Stranica
116
Mentor
Doc.dr.sc. Irena Labak
Ključne riječi
Predmetni kurikulum, prirodoznanstvena pismenost, odgojno obrazovni ishodi , aktivno učenje
(subject curriculum, science literacy, educational outcomes, active learning)
Sažetak
Prirodoznanstveni pristup kao skup različitih vještina koje razvijaju kompetenciju prirodoznanstvene pismenosti utkan je u prirodoslovno područje kurikuluma. Navedeni pristup omogućava stjecanje znanja i razvijanje ideja opažanjem i promatranjem prirode, mjerenjem i zaključivanjem. Cilj diplomskog rada je izraditi prijedloge priprema za usvajanje koncepata iz nastavnih predmeta Priroda i društvo, Priroda i Biologija izvanučioničkim istraživačkim učenjem za sve odgojno obrazovne cikluse te prikupiti povratne informacije učitelja i nastavnika o spremnosti učenika za izvođenje nastave po predloženim pripremama. Izrada prijedloga pripreme započela je analizom predmetnih kurikuluma i kurikuluma međupredmetnih tema te je uslijedilo osmišljavanje koncepata, izdvajanje propisanih ishoda iz predmetnih kurikuluma te izrada prijedloga priprema. Povratne informacije prikupljene su intervjujem nakon što su učitelji i nastavnici analizirali prijedloge priprema. Analizom odgovora vidljiva je procjena učitelja i nastavnika o učenicima kao najspremnijim u opažanju prirode i raspravljanju tijekom odvijanja izvanučioničkog istraživačkog učenja. Nastavnici kasnijih odgojno obrazovnih ciklusa kao slabosti učenika navode nemogućnost samostalnog postavljanja istraživačkog pitanja i hipoteze. Kao razlog navode sadržajno usmjeren dosadašnji Nastavni plan i program. Uvođenjem novih predmetnih kurikuluma predviđaju veću mogućnost provođenja izvanučioničnog istraživačkog učenja. U procjeni vlastite prakse izvođenja izvanučioničkog istraživačkog učenja navode da ju povremeno provode te da su potrebne vještine i sposobnosti slabo stekli prilikom inicijalnog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija