Pregled bibliografske jedinice broj: 1057343
Reakcije na stres kod edukacijskih rehabilitatora s obzirom na radno iskustvo
Reakcije na stres kod edukacijskih rehabilitatora s obzirom na radno iskustvo // VII Međunarodna naučno-stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih", Tematski zbornik II. dio / Vantić-Tanjić, Medina ; Nikolić, Milena (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2016. str. 183-189 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1057343 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Reakcije na stres kod edukacijskih rehabilitatora
s obzirom na radno iskustvo
(Special education teachers reactions to work
stress
according to work experience)
Autori
Gašpar, Andrea ; Koštić, Lorena ; Karaman, Patricija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
VII Međunarodna naučno-stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih", Tematski zbornik II. dio
/ Vantić-Tanjić, Medina ; Nikolić, Milena - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2016, 183-189
Skup
VII Međunarodna naučno-stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 24.06.2016. - 26.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
stres, edukacijski rehabilitatori, profesionalno sagorijevanje
(stress, special education teachers, burnout)
Sažetak
Edukacijski rehabilitatori pripadaju skupini pomagačkih zanimanja koja su često podložna profesionalnom stresu. Reakcije na stres utječu na psihološko funkcioniranje, ponašanje i fizičko zdravlje osobe. Krajnji negativni ishod izloženosti profesionalnom stresu je sagorijevanje na poslu. Cilj je ispitati kako godine radnog staža utječu na reakcije na stres kod edukacijskih rehabilitatora. U skladu s ciljem istraživanja postavljena je hipoteza da će se edukacijski rehabilitatori koji imaju manje godina radnog iskustva učestalije osjećati iscrpljeno, napeto i uznemireno na radnom mjestu što je jedan od čimbenika koji doprinosi profesionalnom sagorijevanju. Za potrebe istraživanja primijenjena je Skala procjene reakcija na profesionalni stres. Istraživanje je provedeno u veljači 2016. godine. U istraživanju su sudjelovala 102 edukacijska rehabilitatora. Dobiveni rezultati ne pokazuju statistički značajnu razliku između reakcija na profesionalni stres i radnog iskustva. Najveću ocjenu na Skali procjene reakcija na profesionalni stres ispitanici su dali na česticama koje ukazuju na iscrpljenost. Primarna komponenta profesionalnog stresa je iscrpljenost, kao faktor koji dovodi do pojave profesionalnog sagorijevanja. U skladu s dobivenim činjenicama, buduća istraživanja bi bilo dobro usmjeriti na strategije koje sprječavaju iscrpljenost stručnjaka edukacijsko rehabilitacijskog profila.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb