Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1057258

Biblioterapija kao komplementarni terapijski pristup u kreativnom izražavanju djeteta s cerebralnom paralizom


Koštić, Lorena; Karaman, Patricija; Gašpar, Andrea
Biblioterapija kao komplementarni terapijski pristup u kreativnom izražavanju djeteta s cerebralnom paralizom // 8th Scientific Conference "Students encountering science" with International Participation
Banja Luka: Narodna i univerzitetska biblioteka Republike Srpske, Banja Luka, 2015. str. 306-317 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1057258 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Biblioterapija kao komplementarni terapijski pristup u kreativnom izražavanju djeteta s cerebralnom paralizom
(Bibliotherapy as a complementary therapeutic approach in creative expression for children with cerebral paralysis)

Autori
Koštić, Lorena ; Karaman, Patricija ; Gašpar, Andrea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
8th Scientific Conference "Students encountering science" with International Participation / - Banja Luka : Narodna i univerzitetska biblioteka Republike Srpske, Banja Luka, 2015, 306-317

ISBN
978-99976-662-2-2

Skup
8th Scientific Conference "Students encountering science" with International Participation

Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 25.11.2015. - 27.11.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
cerebralna paraliza, sofrologija, biblioterapija, psihoemocionalnost
(cerebral paralysis , sophrology , bibliotherapy , psychoemotional)

Sažetak
U ovom istraživanju ispitivane su mogućnosti sofrologije i art/ekspresivnih terapija u tretmanu djeteta s cerebralnom paralizom. U uvodnom dijelu, navedena je definicija cerebralne paralize, etiologija, klasifikacije s obzirom na neuromotornoj simptomatologiji, topografskoj distribuciji ispada i prema težini neuromotornog oštećenja, te je opisan tretman cerebralne paralize. Nadalje, opisana su interdisciplinarna područja sofrologije, kreativne i art/ekspresivnih psihoterapija, s posebnim naglaskom na biblioterapiju, dramu i likovno izražavanje. U skladu s problemom i ciljem istraživanja, definirana je polazna hipoteza prema kojoj selektivna primjena biblioterapije i elemenata drame i likovnog izražavanja utječe na promjene u djetetovom psihoemocionalnom doživljavanju i izražavanju. Istraživanje je provedeno u obliku studije slučaja dječaka s cerebralnom paralizom (KD = 9 godina) u Centru za odgoj i obrazovanje Goljak. Prema pripremljenom protokolu seanse su uključivale sofrološke tehnike sofronizacije i desofronizacije, proradu sadržaja literarnog predloška uz primjenu biblioterapije, drame i likovnog izražavanja, te evaluaciju tijeka terapije uz primjenu instrumenata za praćenje promjena na odabranim varijablama (Aqua test, Basic Ph model, Skala dramskog sudjelovanja, analiza crteža). Rezultati istraživanja pokazali su utjecaj sofroloških metoda i metoda art/ekspresivnih terapija na psihoemocionalno doživljavanje i izražavanje u djeteta s cerebralnom paralizom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andrea Gašpar (autor)

Avatar Url Lorena Koštić (autor)

Avatar Url PATRICIJA KARAMAN (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Koštić, Lorena; Karaman, Patricija; Gašpar, Andrea
Biblioterapija kao komplementarni terapijski pristup u kreativnom izražavanju djeteta s cerebralnom paralizom // 8th Scientific Conference "Students encountering science" with International Participation
Banja Luka: Narodna i univerzitetska biblioteka Republike Srpske, Banja Luka, 2015. str. 306-317 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Koštić, L., Karaman, P. & Gašpar, A. (2015) Biblioterapija kao komplementarni terapijski pristup u kreativnom izražavanju djeteta s cerebralnom paralizom. U: 8th Scientific Conference "Students encountering science" with International Participation.
@article{article, author = {Ko\v{s}ti\'{c}, Lorena and Karaman, Patricija and Ga\v{s}par, Andrea}, year = {2015}, pages = {306-317}, keywords = {cerebralna paraliza, sofrologija, biblioterapija, psihoemocionalnost}, isbn = {978-99976-662-2-2}, title = {Biblioterapija kao komplementarni terapijski pristup u kreativnom izra\v{z}avanju djeteta s cerebralnom paralizom}, keyword = {cerebralna paraliza, sofrologija, biblioterapija, psihoemocionalnost}, publisher = {Narodna i univerzitetska biblioteka Republike Srpske, Banja Luka}, publisherplace = {Banja Luka, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Ko\v{s}ti\'{c}, Lorena and Karaman, Patricija and Ga\v{s}par, Andrea}, year = {2015}, pages = {306-317}, keywords = {cerebral paralysis , sophrology , bibliotherapy , psychoemotional}, isbn = {978-99976-662-2-2}, title = {Bibliotherapy as a complementary therapeutic approach in creative expression for children with cerebral paralysis}, keyword = {cerebral paralysis , sophrology , bibliotherapy , psychoemotional}, publisher = {Narodna i univerzitetska biblioteka Republike Srpske, Banja Luka}, publisherplace = {Banja Luka, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font