Pregled bibliografske jedinice broj: 1057258
Biblioterapija kao komplementarni terapijski pristup u kreativnom izražavanju djeteta s cerebralnom paralizom
Biblioterapija kao komplementarni terapijski pristup u kreativnom izražavanju djeteta s cerebralnom paralizom // 8th Scientific Conference "Students encountering science" with International Participation
Banja Luka: Narodna i univerzitetska biblioteka Republike Srpske, Banja Luka, 2015. str. 306-317 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1057258 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Biblioterapija kao komplementarni terapijski
pristup u
kreativnom izražavanju djeteta s cerebralnom
paralizom
(Bibliotherapy as a complementary therapeutic
approach in
creative expression for children with cerebral
paralysis)
Autori
Koštić, Lorena ; Karaman, Patricija ; Gašpar, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
8th Scientific Conference "Students encountering science" with International Participation
/ - Banja Luka : Narodna i univerzitetska biblioteka Republike Srpske, Banja Luka, 2015, 306-317
ISBN
978-99976-662-2-2
Skup
8th Scientific Conference "Students encountering science" with International Participation
Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 25.11.2015. - 27.11.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
cerebralna paraliza, sofrologija, biblioterapija, psihoemocionalnost
(cerebral paralysis , sophrology , bibliotherapy , psychoemotional)
Sažetak
U ovom istraživanju ispitivane su mogućnosti sofrologije i art/ekspresivnih terapija u tretmanu djeteta s cerebralnom paralizom. U uvodnom dijelu, navedena je definicija cerebralne paralize, etiologija, klasifikacije s obzirom na neuromotornoj simptomatologiji, topografskoj distribuciji ispada i prema težini neuromotornog oštećenja, te je opisan tretman cerebralne paralize. Nadalje, opisana su interdisciplinarna područja sofrologije, kreativne i art/ekspresivnih psihoterapija, s posebnim naglaskom na biblioterapiju, dramu i likovno izražavanje. U skladu s problemom i ciljem istraživanja, definirana je polazna hipoteza prema kojoj selektivna primjena biblioterapije i elemenata drame i likovnog izražavanja utječe na promjene u djetetovom psihoemocionalnom doživljavanju i izražavanju. Istraživanje je provedeno u obliku studije slučaja dječaka s cerebralnom paralizom (KD = 9 godina) u Centru za odgoj i obrazovanje Goljak. Prema pripremljenom protokolu seanse su uključivale sofrološke tehnike sofronizacije i desofronizacije, proradu sadržaja literarnog predloška uz primjenu biblioterapije, drame i likovnog izražavanja, te evaluaciju tijeka terapije uz primjenu instrumenata za praćenje promjena na odabranim varijablama (Aqua test, Basic Ph model, Skala dramskog sudjelovanja, analiza crteža). Rezultati istraživanja pokazali su utjecaj sofroloških metoda i metoda art/ekspresivnih terapija na psihoemocionalno doživljavanje i izražavanje u djeteta s cerebralnom paralizom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb