Pregled bibliografske jedinice broj: 1055924
POZNAVANJE KOMPLEMENTARNE I ALTERNATIVNE MEDICINE UČENIKA SREDNJE MEDICINSKE ŠKOLE
POZNAVANJE KOMPLEMENTARNE I ALTERNATIVNE MEDICINE UČENIKA SREDNJE MEDICINSKE ŠKOLE // Acta medica Croatica, 74 (2020), 1; 25-34 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1055924 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POZNAVANJE KOMPLEMENTARNE I ALTERNATIVNE MEDICINE
UČENIKA SREDNJE MEDICINSKE ŠKOLE
(KNOWLEDGE OF COMPLEMENTARY AND ALTERNATIVE
MEDICINE OF NURSING SCHOOL
STUDENTS)
Autori
Stašević, Ina ; Lovrek Seničić, Monika ; Ropac, Darko
Izvornik
Acta medica Croatica (1330-0164) 74
(2020), 1;
25-34
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
komplementarna i alternativna medicina, medicinska škola, učenici, kurikul
(complementary and alternative medicine, medical school, students, curriculum)
Sažetak
Uvod: Komplementarna i alternativna medicina – KAM zbir je zdravstvenih praksi nekonvencionalne medicine prihvaćen i zakonski reguliran u mnogim zemljama. U Hrvatskoj za sada to nije tako. Cilj: Cilj ovog rada bio je istražiti koliko učenici petih razreda srednje medicinske škole poznaju KAM, koji su izvori tog znanja, te stavovi o potrebi njegovog uvođenja u kurikulum. Ispitanici i metode: Provedeno je presječno istraživanje u Školi za medicinske sestre Vinogradska u Zagrebu. Skupinu ispitanika činilo je 98 učenika petih razreda, u dobi od 19 do 20 godina. Učenici su ispunjavali anonimni, strukturirani upitnik koji je osmišljen za potrebe ovog istraživanja s ukupno 19 pitanja. Rezultati: Rezultati pokazuju da 84, 7 % smatra da ne zna dovoljno o KAM metodama liječenja. Informacije o KAM-u ne dobivaju od nastavnika u školi, već od roditelja ili putem interneta/medija. Utvrđena je značajna razlika u poznavanju KAM s obzirom na obrazovanje majke (χ2=4, 440 ; p=0, 035). Ispitanici koji poznaju KAM češće od pacijenata budu obaviješteni o njihovoj primjeni neke od KAM metoda (χ2=7, 985 ; p=0, 005). Ujedno oni znatno češće smatraju da bi u obrazovanje trebalo implementirati KAM metode liječenja (χ2=6, 390 ; p=0, 01). Zaključak: Učenici smatraju vrlo važnim da pacijenti govore svojim liječnicima i medicinskim sestrama da koriste neki oblik KAM-a. Čak 72, 4% učenika smatra da bi u obrazovanje medicinskih sestara/tehničara u strukovne nastavne predmete trebalo implementirati KAM metode liječenja. Oni učenici koji već imaju neko znanje o KAM metodama liječenja, bez obzira na izvor tog znanja, su češće od pacijenata dobili informaciju o korištenju KAM metoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Bjelovaru ,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
- MEDLINE