Pregled bibliografske jedinice broj: 1055107
Mrežni marketing na primjeru poduzeća Amway
Mrežni marketing na primjeru poduzeća Amway, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Koprivnica
CROSBI ID: 1055107 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mrežni marketing na primjeru poduzeća Amway
(Network marketing on example of the company Amway)
Autori
Alvađ, Saša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Koprivnica
Datum
25.05
Godina
2018
Stranica
64
Mentor
Rončević, Ante
Ključne riječi
mrežni marketing ; MLM ; član ; plan ; naknada
(network marketing ; MLM ; member ; plan ; fee)
Sažetak
Mrežni marketing još se naziva i višerazinski marketing (eng. multi-level marketing, kratica MLM), a uključuje pružanje dobara i usluga izravno potrošačima na temelju individualnih kontakata, obično kod kuće klijenata, na radnom mjestu ili na drugim mjestima izvan stalnih poslovnica s maloprodajnim mjestom. Mrežni marketing zapravo je direktna prodaja s kojom ima niz sličnosti. Razlika je u tome što se direktna prodaja odnosi se na metodu distribucije, dok se multi-level marketing posebno odnosi na vrstu plana naknada u direktnoj prodaji. Članovi MLM poduzeća mogu zaraditi novac na dva načina: prvi je direktnom prodajom proizvoda, dok se drugi način odnosi na zapošljavanje i obučavanje drugih ljudi da postanu novi članovi, tj. postotkom prodaje novih članova. Često se mrežni marketing poistovjećuje s prodajnom piramidom koja predstavlja ilegalnu organizaciju prodaje. Jedan od glavnih razloga tome je da se ilegalni sustav predstavlja kao MLM sustav. Razlika između prodajne piramide i multi- level marketinga je u tome što prodajna piramida nema mogućnost distribucije proizvoda ili pružanja usluga, pa ako nema prodaje proizvoda, nemoguće je govoriti o bilo kakvom marketingu. Da bi se bolje shvatila razlika između ilegalnih piramidalnih sustava i strukture mrežnog marketinga, potrebno je razumjeti pravila funkcioniranja planova nagrađivanja u multi-level marketingu. Mnogi govore da je multi-level marketing najproduktivniji način plasmana roba i usluga. Zadatak ovog rada je razjasniti što je to mrežni marketing, kako funkcionira sustav naknada u mrežnom marketingu, te provesti istraživanje na temu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija