Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1055015

Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja


Tot, Daria
Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja // Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, 13 (2019), 197-217 doi:10.21857/y7v64twppy (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1055015 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja
(Focus on Developing New Dimensions of Learning and Effective Professional Development of Teachers)

Autori
Tot, Daria

Izvornik
Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru (1846-9787) 13 (2019); 197-217

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
profesionalno učenje ; vrednovanje i samovrednovanje učitelja ; učinkovit profesionalni razvoj učitelja
(effective professional development of teachers ; evaluation and self-evaluation of teachers ; professional learning.)

Sažetak
Postmoderno doba, zbog digitalne i komunikacijske revolucije, utjecaja globalizacije i primjene tržišnih načela u obrazovanju, za učitelje je izazov u zajednici koja uči i stvara razvoj potencijala za inovacije i društvo znanja (Hargreaves i Lo, 2000.). Međutim, postoje i određene prepreke u vidu nastojanja za oduzimanjem profesionalne autonomije propisivanjem centraliziranih kurikula i pritiscima vanjskih testiranja i vrednovanja. Zbog kompleksnosti svoje profesije, učitelji nastoje pronaći ravnotežu između vlastite želje za učenjem i prilagodbe odgojno-obrazovnim situacijama u praksi. Za razliku od tradicionalnih, nove dimenzije profesionalnog učenja aktivnim sudjelovanjem učitelja pridonose njegovu osobnom i profesionalnom razvoju pružajući istodobno mogućnost generiranja znanja i ideja usmjerenih kvalitetnijoj nastavi. Radi se o učiteljima koji se refleksivno angažiraju i kontinuirano usavršavaju te pritom utječu na strukture i kulturno tkivo škole. U radu se daje pregled različitih pristupa novim dimenzijama učenja i profesionalnog razvoja učitelja te ističu prednosti kulturno-induktivnog pristupa u smislu povećanja učiteljskog utjecaja i angažmana u sklopu vlastitog formalnog i neformalnog profesionalnog učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Daria Tot (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Tot, Daria
Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja // Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, 13 (2019), 197-217 doi:10.21857/y7v64twppy (recenziran, članak, znanstveni)
Tot, D. (2019) Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja. Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, 13, 197-217 doi:10.21857/y7v64twppy.
@article{article, author = {Tot, Daria}, year = {2019}, pages = {197-217}, DOI = {10.21857/y7v64twppy}, keywords = {profesionalno u\v{c}enje, vrednovanje i samovrednovanje u\v{c}itelja, u\v{c}inkovit profesionalni razvoj u\v{c}itelja}, journal = {Radovi Zavoda za znanstvenoistra\v{z}iva\v{c}ki i umjetni\v{c}ki rad u Bjelovaru}, doi = {10.21857/y7v64twppy}, volume = {13}, issn = {1846-9787}, title = {Usmjerenost razvijanju novih dimenzija u\v{c}enja i u\v{c}inkovitog profesionalnog razvoja u\v{c}itelja}, keyword = {profesionalno u\v{c}enje, vrednovanje i samovrednovanje u\v{c}itelja, u\v{c}inkovit profesionalni razvoj u\v{c}itelja} }
@article{article, author = {Tot, Daria}, year = {2019}, pages = {197-217}, DOI = {10.21857/y7v64twppy}, keywords = {effective professional development of teachers, evaluation and self-evaluation of teachers, professional learning.}, journal = {Radovi Zavoda za znanstvenoistra\v{z}iva\v{c}ki i umjetni\v{c}ki rad u Bjelovaru}, doi = {10.21857/y7v64twppy}, volume = {13}, issn = {1846-9787}, title = {Focus on Developing New Dimensions of Learning and Effective Professional Development of Teachers}, keyword = {effective professional development of teachers, evaluation and self-evaluation of teachers, professional learning.} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font