Pregled bibliografske jedinice broj: 1055015
Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja
Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja // Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, 13 (2019), 197-217 doi:10.21857/y7v64twppy (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1055015 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja
(Focus on Developing New Dimensions of Learning and Effective Professional Development of Teachers)
Autori
Tot, Daria
Izvornik
Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru (1846-9787) 13
(2019);
197-217
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
profesionalno učenje ; vrednovanje i samovrednovanje učitelja ; učinkovit profesionalni razvoj učitelja
(effective professional development of teachers ; evaluation and self-evaluation of teachers ; professional learning.)
Sažetak
Postmoderno doba, zbog digitalne i komunikacijske revolucije, utjecaja globalizacije i primjene tržišnih načela u obrazovanju, za učitelje je izazov u zajednici koja uči i stvara razvoj potencijala za inovacije i društvo znanja (Hargreaves i Lo, 2000.). Međutim, postoje i određene prepreke u vidu nastojanja za oduzimanjem profesionalne autonomije propisivanjem centraliziranih kurikula i pritiscima vanjskih testiranja i vrednovanja. Zbog kompleksnosti svoje profesije, učitelji nastoje pronaći ravnotežu između vlastite želje za učenjem i prilagodbe odgojno-obrazovnim situacijama u praksi. Za razliku od tradicionalnih, nove dimenzije profesionalnog učenja aktivnim sudjelovanjem učitelja pridonose njegovu osobnom i profesionalnom razvoju pružajući istodobno mogućnost generiranja znanja i ideja usmjerenih kvalitetnijoj nastavi. Radi se o učiteljima koji se refleksivno angažiraju i kontinuirano usavršavaju te pritom utječu na strukture i kulturno tkivo škole. U radu se daje pregled različitih pristupa novim dimenzijama učenja i profesionalnog razvoja učitelja te ističu prednosti kulturno-induktivnog pristupa u smislu povećanja učiteljskog utjecaja i angažmana u sklopu vlastitog formalnog i neformalnog profesionalnog učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus