Pregled bibliografske jedinice broj: 1054725
Osobnost kao faktor ponašanja potrošača
Osobnost kao faktor ponašanja potrošača, 2020., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za ekonomiju, Varaždin
CROSBI ID: 1054725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobnost kao faktor ponašanja potrošača
(Personality as a factor in consumer behavior)
Autori
Jambrek, Veronika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za ekonomiju
Mjesto
Varaždin
Datum
13.03
Godina
2020
Stranica
84
Mentor
Hunjet, Anica
Ključne riječi
potrošač ; čimbenici ponašanja potrošača ; osobnost ; čimbenici osobnosti ; kupovina ; zaštita potrošača
(consumer ; consumer bahvior factors ; personality ; personality factors ; shopping ; consumer protection)
Sažetak
Cilj ovog diplomskog rada bio je detaljnije istražiti kakav utjecaj i značaj ima osobnost potrošača na njegovo ponašanje tijekom kupnje. Da bi osoba bila potrošač mora potrošiti svoja novčana sredstva da bi zadovoljila neke potrebe, stoga dolazi do procesa kupovine, kod koje dolazi do određenog ponašanja potrošača. Na ponašanje potrošača djeluju razni čimbenici, a najčešći su: društveni, osobni, psihološki i situacijski čimbenici. Osobnost se može opisati kao trajni splet osobina, čineći pojedinca i njegovo ponašanje jedinstvenim, a doživljaje dosljednim. Umjesto podjele ljudi na određene tipove, znanstvenici su se fokusirali na osobine ličnosti, a najprihvaćenije osobine ličnosti su dimenzije ličnosti iz poznatog modela Big Five: ekstraverzija, ugodnost, savjesnost, emocionalna stabilnost i intelekt. Kako bi se bolje objasnila osobnost potrošača, potrebno je također objasniti i kako dolazi do odluke o kupnji te kakve vrste kupnje postoje. Za moguće nezadovoljstvo nakon kupnje, bitno je spomenuti zaštitu potrošača, a taj dio naveden je kao informativan dio za sve potrošače. Pomoću istraživanja utvrđuje se koliko je zapravo potrošačima važna njihova osobnost kod odluke o kupnji. U današnje vrijeme svi prodavači bore se za kupca, a svima je poznato kako je vjeran kupac najbolji kupac. Možda izgleda lako, ali vrlo je kompleksno zadržati potrošača u današnje vrijeme te je potrebno mnogo truda, rada i energije da bi se to postiglo, stoga treba dobro upoznati osobnosti potrošača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija