Pregled bibliografske jedinice broj: 1053860
KVALITATIVNA ANALIZA AKADEMSKIH EMOCIJA KOD UČENIKA ČETVRTOG RAZREDA
KVALITATIVNA ANALIZA AKADEMSKIH EMOCIJA KOD UČENIKA ČETVRTOG RAZREDA, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1053860 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KVALITATIVNA ANALIZA AKADEMSKIH EMOCIJA KOD
UČENIKA ČETVRTOG RAZREDA
(QUALITATIVE RESEARCH OF ACADEMIC EMOTIONS WITH
FORTH GRADE ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS)
Autori
STELA CVETKOVIĆ
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.06
Godina
2019
Stranica
49
Mentor
Olčar, Diana
Ključne riječi
akademske emocije, osnovna škola, obrazovanje, analiza sadržaja, ocjene
(academic emotions, primary school, education, analysis of the con-tent, grades)
Sažetak
Akademske emocije su emocije koje učenici svakodnevno doživljavaju u školskom okruženju kroz velik broj različitih situacija. U radu je napravljena kvalitativna analiza emocija učenika četvrtih razreda osnovne škole. Učenici su pitani u kojim situacijama im se javljaju emocije uživanja, olakšanja, ljutnje, dosade, brige, tuge, ponosa i opuštenosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od 78 ispitanika, učenika četvrtih razreda dviju osnovnih škola, Osnovna škola Bistra i Osnovna škola Velika Mlaka. Analizom sadržaja učeničkih odgovora izdvojene su situacije u kojima učenici u najvećem broju osjećaju određenu emociju. Kod tvrdnje koja uključuje emociju uživanja, učenici u najvećem broju navode situaciju druženja s prijateljima.Kod tvrdnje s emocijom olakšanja prevladava situacija dobivanja dobre ocjene te kod emocije ljutnje situacija loših odnosa drugih učenika prema njima. Na tvrdnje s emocijama dosade i opuštenosti, učenici odgovaraju vrlo raznolikim odgovorima, nabrajajući tako za osjećaj dosade mnoštvo situacija s nastave gdje im se javlja osjećaj dosade, dok je kod osjećaja opuštenosti obrnuto, navode mnoge situacije s prijateljima, igrom, odmor ili odlazak iz škole. Kod emocije brige najviše je odgovora vezano uz iščekivanje ocjene te uz same ispite i ispitivanja. Odgovor koji prevladava za osjećaj tuge je dobivanje loše ocjene dok dobivanje dobre ocjene u najvećem broju izaziva osjećaj ponosa. Gotovo nema upitnika koji ne sadrži barem jednu situaciju u kojoj je spomenuto dobivanje ocjena, ispit ili ispitivanje, dok mali broj upitnika sadrži odgovore u kojima su spomenuti neki drugi važni faktori koji sudjeluju u odgojno-obrazovnom procesu poput učitelja te drugih učenika u razredu. Takvi rezultati u kojima je vidljivo koliko velik utjecaj imaju same ocjene na učenike već u tako ranoj fazi obrazovanja, donose pitanje zbog čega je učenicima toliko važna sama ocjena te podižu svijest o opterećenosti učenika ocjenama. Istraživanje ovog tipa ima značajne praktične implikacije za kreatore nastavih kurikuluma te za same učitelje jer pokazuje potrebu za promjenama u obrazovanju, odnosno potrebu preusmjeravanja fokusa s ocjene kao glavnog mjerila znanja na stjecanje znanja i širenje vidika kroz interakciju s vršnjacima i učiteljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)