Pregled bibliografske jedinice broj: 1053753
Uloga nastavnika u suvremenom obrazovanju
Uloga nastavnika u suvremenom obrazovanju // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO:Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Kolar Billege, M. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 45-47 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1053753 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga nastavnika u suvremenom obrazovanju
(The Role of Teachers in Contemporary Education)
Autori
Vukelić, Petar ; Jurić Vukelić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO:Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina
/ Kolar Billege, M. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 45-47
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastavničke kompetencije ; stavovi o obrazovanju ; sustav obrazovanja ; suvremeno obrazovanje ; zanimanje nastavnika
(attitudes toward education ; contemporary education ; education system ; teacher’s competences ; teaching profession)
Sažetak
Promjena, modernizacija, povećanje kvalitete i učinkovitosti sustava obrazovanja česte su teme suvremenih znanstvenih istraživanja, ali i medijskih izvještaja, političkih kampanja i svakodnevnih razgovora. Sudionici obrazovnog procesa suočeni su s problemom prilagodbe sustava obrazovanja brzim promjenama na tržištu rada i još bržem razvoju tehnologije, razvoju informatičke pismenosti od ranog djetinjstva, sveprisutnosti informacija i znanja, intenzivnoj mobilnosti. Inovacije inkorporirane u sustave obrazovanja ukazuju na nužnost sustavnih promjena kako bi se optimalno iskoristila primjenjivost i učinkovitost suvremene znanosti i tehnologije. Kako transformirati ulogu učitelja u svijetu u kojem se svakodnevno skraćuje put do traženih informacija? Što to učitelji mogu i trebaju pružiti svojim učenicima?Odgovore na pitanja današnjice često možemo pronaći u povijesnim mislima teoretičara obrazovanja društveno-humanističke tradicije. Od povratka ciljevima klasičnog obrazovanja – razvoju autonomije i individualnosti, preuzimanju odgovornosti, integraciji stečenih znanja i vještina u razvijenu ličnost – do teoretičara dvadesetog stoljeća koji naglašavaju važnost razmjene znanja, uvažavanja suprotstavljenih argumenata i samostalnog učenja, kritizirajući istovremeno institucionalizaciju i privatizaciju znanja. Stoga je ovo istraživanje za cilj imalo ispitati stavove javnosti o određenim aspektima zanimanja nastavnika. Tehnikom snježne grude, pozivom na ispunjavanje e-upitnika, prikupljeni su odgovori korisnika društvenih mreža iz Hrvatske, različite dobi i stupnja obrazovanja, od studentske populacije do umirovljenika. Rezultati su pokazali visok stupanj povjerenja u odgovornost zanimanja nastavnika i u njihov doprinos ostvarivanju napretka društva i bolje budućnosti. Sudionici su izrazili povjerenje u opravdanost obveze stjecanja pedagoških kompetencija i trajnog stručnog usavršavanja nastavnika, a kao najveći izazovi istaknuti su problemi u komunikaciji i suradnji s učenicima i roditeljima. Stavovi izraženi u ovom istraživanju opravdavaju potrebu razvoja nastavničkih vještina: motiviranja, objašnjavanja, pomoći u usvajanju i povezivanju obrazovnih sadržaja, organizacije i usmjeravanja različitih oblika zajedničkog učenja, interakcijama potaknutog učenja komunikacijskih i socijalnih vještina, mentoriranja, vođenja u različitim načinima rješavanja problema, majeutike, uvažavanja sugestija, argumentiranja povratnih informacija, provjere, mjerenja i vrednovanja stečenih znanja. Uloga nastavnika nikada nije bila svedena na puko prenošenje znanja, a filozofsko-pedagoški temelji, iako često nepravedno zaboravljeni ili zanemareni, daju vrijedne odgovore na pitanje što je potrebno za ostvarenje ciljeva suvremenog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Filozofija