Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1053753

Uloga nastavnika u suvremenom obrazovanju


Vukelić, Petar; Jurić Vukelić, Dunja
Uloga nastavnika u suvremenom obrazovanju // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO:Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Kolar Billege, M. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 45-47 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1053753 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga nastavnika u suvremenom obrazovanju
(The Role of Teachers in Contemporary Education)

Autori
Vukelić, Petar ; Jurić Vukelić, Dunja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO:Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Kolar Billege, M. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 45-47

Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nastavničke kompetencije ; stavovi o obrazovanju ; sustav obrazovanja ; suvremeno obrazovanje ; zanimanje nastavnika
(attitudes toward education ; contemporary education ; education system ; teacher’s competences ; teaching profession)

Sažetak
Promjena, modernizacija, povećanje kvalitete i učinkovitosti sustava obrazovanja česte su teme suvremenih znanstvenih istraživanja, ali i medijskih izvještaja, političkih kampanja i svakodnevnih razgovora. Sudionici obrazovnog procesa suočeni su s problemom prilagodbe sustava obrazovanja brzim promjenama na tržištu rada i još bržem razvoju tehnologije, razvoju informatičke pismenosti od ranog djetinjstva, sveprisutnosti informacija i znanja, intenzivnoj mobilnosti. Inovacije inkorporirane u sustave obrazovanja ukazuju na nužnost sustavnih promjena kako bi se optimalno iskoristila primjenjivost i učinkovitost suvremene znanosti i tehnologije. Kako transformirati ulogu učitelja u svijetu u kojem se svakodnevno skraćuje put do traženih informacija? Što to učitelji mogu i trebaju pružiti svojim učenicima?Odgovore na pitanja današnjice često možemo pronaći u povijesnim mislima teoretičara obrazovanja društveno-humanističke tradicije. Od povratka ciljevima klasičnog obrazovanja – razvoju autonomije i individualnosti, preuzimanju odgovornosti, integraciji stečenih znanja i vještina u razvijenu ličnost – do teoretičara dvadesetog stoljeća koji naglašavaju važnost razmjene znanja, uvažavanja suprotstavljenih argumenata i samostalnog učenja, kritizirajući istovremeno institucionalizaciju i privatizaciju znanja. Stoga je ovo istraživanje za cilj imalo ispitati stavove javnosti o određenim aspektima zanimanja nastavnika. Tehnikom snježne grude, pozivom na ispunjavanje e-upitnika, prikupljeni su odgovori korisnika društvenih mreža iz Hrvatske, različite dobi i stupnja obrazovanja, od studentske populacije do umirovljenika. Rezultati su pokazali visok stupanj povjerenja u odgovornost zanimanja nastavnika i u njihov doprinos ostvarivanju napretka društva i bolje budućnosti. Sudionici su izrazili povjerenje u opravdanost obveze stjecanja pedagoških kompetencija i trajnog stručnog usavršavanja nastavnika, a kao najveći izazovi istaknuti su problemi u komunikaciji i suradnji s učenicima i roditeljima. Stavovi izraženi u ovom istraživanju opravdavaju potrebu razvoja nastavničkih vještina: motiviranja, objašnjavanja, pomoći u usvajanju i povezivanju obrazovnih sadržaja, organizacije i usmjeravanja različitih oblika zajedničkog učenja, interakcijama potaknutog učenja komunikacijskih i socijalnih vještina, mentoriranja, vođenja u različitim načinima rješavanja problema, majeutike, uvažavanja sugestija, argumentiranja povratnih informacija, provjere, mjerenja i vrednovanja stečenih znanja. Uloga nastavnika nikada nije bila svedena na puko prenošenje znanja, a filozofsko-pedagoški temelji, iako često nepravedno zaboravljeni ili zanemareni, daju vrijedne odgovore na pitanje što je potrebno za ostvarenje ciljeva suvremenog obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Dunja Jurić Vukelić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vukelić, Petar; Jurić Vukelić, Dunja
Uloga nastavnika u suvremenom obrazovanju // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO:Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Kolar Billege, M. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 45-47 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Vukelić, P. & Jurić Vukelić, D. (2019) Uloga nastavnika u suvremenom obrazovanju. U: Kolar Billege, M. (ur.)Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO:Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina.
@article{article, author = {Vukeli\'{c}, Petar and Juri\'{c} Vukeli\'{c}, Dunja}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2019}, pages = {45-47}, keywords = {nastavni\v{c}ke kompetencije, stavovi o obrazovanju, sustav obrazovanja, suvremeno obrazovanje, zanimanje nastavnika}, title = {Uloga nastavnika u suvremenom obrazovanju}, keyword = {nastavni\v{c}ke kompetencije, stavovi o obrazovanju, sustav obrazovanja, suvremeno obrazovanje, zanimanje nastavnika}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vukeli\'{c}, Petar and Juri\'{c} Vukeli\'{c}, Dunja}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2019}, pages = {45-47}, keywords = {attitudes toward education, contemporary education, education system, teacher’s competences, teaching profession}, title = {The Role of Teachers in Contemporary Education}, keyword = {attitudes toward education, contemporary education, education system, teacher’s competences, teaching profession}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font