Pregled bibliografske jedinice broj: 1053676
Školski #digitalni eko čuvari - primjer projekta tagirajmo #otpad
Školski #digitalni eko čuvari - primjer projekta tagirajmo #otpad // Politehnika : Časopis za tehnički odgoj i obrazovanje, 3 (2019), 2; 35-41 doi:https://hrcak.srce.hr/235284 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1053676 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školski #digitalni eko čuvari - primjer projekta tagirajmo #otpad
(School's #digital eco-guards - tag #waste)
Autori
Dumančić, Mario ; Levar, Tina ; Maljković, Mirena
Izvornik
Politehnika : Časopis za tehnički odgoj i obrazovanje (2584-5373) 3
(2019), 2;
35-41
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
eko-škola ; separiranje otpada ; tagiranje otpada ; geofotografski podaci ; GPS koordinate
(eco-schools, waste separation, waste tagging, geographic data, GPS coordinates)
Sažetak
Osnovna škola Jure Kaštelana iz Zagreba dio je programa Međunarodne Eko-škole zbog čega njezini učenici aktivno promišljaju o načinima kojima mogu doprinijeti zdravijem okolišu svoje četvrti. U razgovoru s učenicima rodila se ideja o projektu “Tagirajmo #otpad”. Cilj projekta je istražiti svoju blisku životnu okolinu te geofotografskim podacima zabilježiti i mapirati spremnike za otpad, reciklažna dvorišta te moguća ilegalna odlagališta otpada. Kao rezultat toga, želi se ponuditi ostalim četvrtima i lokalnim zajednicama pristup geografsko-informacijskom sustavu “#ekokvart“ i tako omogućiti svakom građaninu i gostu Lijepe naše da bilo gdje u Hrvatskoj može saznati gdje odlagati koji otpad, jednostavno koristeći GPS koordinate putem mobilnih uređaja. Zabilježene geofotografske i druge podatke će prikazati kroz geografski informacijski sustav “#ekokvart“. Kroz projekt učenici uče u skladu s novim Kurikulumom koji sve veći naglasak stavlja na međupredmetno provođenje tema poučavajući učenike na holistički način i uključuje učenike u njihovu blisku životnu i društvenu zajednicu kroz gospodarske, ekonomske i društveno osviještene projekte. Naglasak projekta jest na činjenici što će te podatke iznijeti sami učenici, pa će upravo mlade generacije doprinijeti zdravijem okolišu i primjerom će se prema ostatku zajednice očitovati kao eko učitelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)