Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1053399

Kako napredak digitalizacije mijenja potrošačku politiku?


Dunković, Dario
Kako napredak digitalizacije mijenja potrošačku politiku? // Suvremena trgovina, 45 (2020), 1; 68-71 (nije recenziran, članak, stručni)


CROSBI ID: 1053399 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako napredak digitalizacije mijenja potrošačku politiku?
(How digital transformation disrupts consumer policy?)

Autori
Dunković, Dario

Izvornik
Suvremena trgovina (1330-0180) 45 (2020), 1; 68-71

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
potrošači, potrošačka politika, maloprodaja, digitalizacija, personalizacija,
(consumers, consumer policy, retailing, digitalization, personalization)

Sažetak
Potrošači se diljem svijeta suočavaju s vrlo brzim promjenama u tehnologiji i inovacijama, posebno napretkom u digitalnoj tehnologiji i transformaciji tradicionalnog u digitalno (npr. maloprodaji, "smart home" i sl.). Inovacije u maloprodaji proizvoda i usluga nude različite koristi potrošačima, šīre im izbor, olakšavaju naručivanje, pretraživanje i uspoređivanje ponuda ; smanjuju troškove, omogućavaju personalizaciju ponuda prema digitalnom profilu. Sve to u velikoj mjeri ovisi o prikupljanju podataka o ponašanju kupaca preko aplikacija, mobilnih i drugih IoT uređaja čak i u vlastitom domu, posjeta web shopovima i stranicama (cookies), P2P platformi, društvenih mreža i sl. To je sve u novije vrijeme postalo problematično sa stajališta zaštite potrošača jer se zadire i u privatnost (npr. sadržaj potrošačke košarice, koliko energije troše, detalji o domaćinstvu, koje uređaje koriste ili koje TV kanale gledaju, što rade i sa kime se druže i sl.). Ovo je jedan primjer, među mnogima, gdje je očito kako nove digitalne tehnologije značajno utječu na potrošačku politiku. Do sada se može zaključiti kako regulatori pokušavaju - iako u tome kaskaju - odgovoriti na svaki novi val digitalnih inovacija promjenama i nadopunama potrošačke regulacije (npr. rangiranje ponuda).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Dario Dunković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

suvremena.hr issuu.com

Citiraj ovu publikaciju:

Dunković, Dario
Kako napredak digitalizacije mijenja potrošačku politiku? // Suvremena trgovina, 45 (2020), 1; 68-71 (nije recenziran, članak, stručni)
Dunković, D. (2020) Kako napredak digitalizacije mijenja potrošačku politiku?. Suvremena trgovina, 45 (1), 68-71.
@article{article, author = {Dunkovi\'{c}, Dario}, year = {2020}, pages = {68-71}, keywords = {potro\v{s}a\v{c}i, potro\v{s}a\v{c}ka politika, maloprodaja, digitalizacija, personalizacija,}, journal = {Suvremena trgovina}, volume = {45}, number = {1}, issn = {1330-0180}, title = {Kako napredak digitalizacije mijenja potro\v{s}a\v{c}ku politiku?}, keyword = {potro\v{s}a\v{c}i, potro\v{s}a\v{c}ka politika, maloprodaja, digitalizacija, personalizacija,} }
@article{article, author = {Dunkovi\'{c}, Dario}, year = {2020}, pages = {68-71}, keywords = {consumers, consumer policy, retailing, digitalization, personalization}, journal = {Suvremena trgovina}, volume = {45}, number = {1}, issn = {1330-0180}, title = {How digital transformation disrupts consumer policy?}, keyword = {consumers, consumer policy, retailing, digitalization, personalization} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font