Pregled bibliografske jedinice broj: 1051896
Analiza svjetskih praksi u području financijske pismenosti i percepcija nastavnika o uvođenju financijske pismenosti u školske kurikulume
Analiza svjetskih praksi u području financijske pismenosti i percepcija nastavnika o uvođenju financijske pismenosti u školske kurikulume // Financijska pismenost i socijalizacija djece kao potrošača / Filipović, Jelena ; Brečić, Ružica (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 107-131
CROSBI ID: 1051896 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza svjetskih praksi u području financijske pismenosti i percepcija nastavnika o uvođenju financijske pismenosti u školske kurikulume
(The analysis of worldwide practice in the field of financial literacy and the perception of teachers regarding the introduction of financial literacy in the school curriculum)
Autori
Lučić, Andrea ; Brečić, Ružica ; Barbić, Dajana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Financijska pismenost i socijalizacija djece kao potrošača
Urednik/ci
Filipović, Jelena ; Brečić, Ružica
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2018
Raspon stranica
107-131
ISBN
978-953-346-054-6
Ključne riječi
financijska pismenost, svjetske prakse, nastavnici/učitelji, Republika Hrvatska
(financial literacy, world practices, teachers, Republic of Croatia)
Sažetak
Dva su glavna cilja ovog rada. 1) analizirati svjetske prakse u području financijskog opismenjavanja mladih i utvrditi koje su institucije uključene i odgovorne za provedbu takvih strategija te 2) ispitati percepciju nastavnika/učitelja u Republici Hrvatskoj o uvođenju financijske pismenosti u školske kurikulume (upoznatost s konceptom ; stavovi o važnosti i uvođenja i prepreke za provođenje programa, spremnost za izvođenje te osobne prakse o raspolaganju novcem). Za prvi cilj rada primjenjena je metoda analize sekundarnih podataka i zaključak je kako financijska pismenost u svijetu veliki društveni izazov koji zahtjeva involviranost i doprinos širokog kruga nositelja interesa ; od država članica EU, javnih tijela, privatnog sektora, udruženja potrošača, obrazovnih institucija i svih ostalih organizacija koje mogu utjecati na smanjenje financijske nepismenosti i razvoj odgovornih potrošača u društvu. Za odgovor na drugi cilj rada provedeno je primarno istraživanje na uzorku 22 nastavnika/učitelja u osnovnim školama Repbulike Hrvatske metodom dubinskog intervjua. Rezultati istraživanja pokazuju da nastavnici/učitelji smatraju da je financijska pismenost važno područje koje je potrebno uvesti u školske kurikulume, a kao prepreke za to ističu – Nedostatke u okviru školskog programa, Edukaciju edukatora, Karakteristike financijske pismenosti te Nepovoljne faktore makrookruženja. Među najvažnijim kompetencijama učitelji i nastavnici izdvajaju: Podučavanje osobnim primjerima te Završena edukacija na temu financijske pismenosti. Kao najbolji poticaj učitelja/nastavnika za sudjelovanje u financijskom obrazovanju, većina ispitanika izdvaja: Financijske poticaje i bodove za napredovanje, Izdavanje priručnika i Organizaciju kvalitetnog stručnog usavršavanja. Većina ispitanika se smatra odgovornim potrošačem .
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb