Pregled bibliografske jedinice broj: 1051418
Analiza koncepta: Zdravstvena pismenost
Analiza koncepta: Zdravstvena pismenost // Zbornik predavanj - Mednarodna znanstvena konferenca Raziskovanje in izobraževanje v zdravstveni negi = International Scientific Conference Research and Education in Nursing, Maribor, 16. junij 2016 / Pajnkihar, Majda (ur.).
Maribor: UNIVERZA V MARIBORU FAKULTETA ZA ZDRAVSTVENE VEDE, 2016. str. 90-93 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1051418 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza koncepta: Zdravstvena pismenost
(CONCEPT ANALYSIS: HEALTH LITERACY)
Autori
Buturac, Mihaela ; Herak, Ivana ; Tačković, Sara ; Pajnkihar, Majda ; Vrbnjak, Dominika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik predavanj - Mednarodna znanstvena konferenca Raziskovanje in izobraževanje v zdravstveni negi = International Scientific Conference Research and Education in Nursing, Maribor, 16. junij 2016
/ Pajnkihar, Majda - Maribor : UNIVERZA V MARIBORU FAKULTETA ZA ZDRAVSTVENE VEDE, 2016, 90-93
ISBN
9789616254564
Skup
International Scientific Conference »Research and Education in Nursing«
Mjesto i datum
Maribor, Slovenija, 16.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pismenost ; zdravstvena pismenost ; analiza koncepta
(literacy ; health literacy ; concept analysis)
Sažetak
Uvod U ovom radu se željelo razjasniti koncept zdravstvene pismenosti, njegovo značenje, te njegova upotreba u sestrinskoj praksi, isto tako, razlučiti ono što se o konceptu trenutno zna, te vidjeti koje stvari još treba istražiti. Metode Korišten je sustavni pregled literature, napravljen je pregled u Medline, Pubmedu i portalu znanstvenih časopisa Hrčak.srce. U obzir smo uzeli članke objavljene u proteklih 10 godina. Analiza koncepta napravljena je prema metodi opisanoj u Cutcliffe & McKenna (2005). Rezultati Identificirali smo upotrebu koncepta i atribute, prikazali smo model primjera. Atributi koncepta zdravstvene pismenosti su: čitanje, računanje, razumijevanje i sposobnost korištenja informacija u uspješnom donošenju odluka, komunikacija te obaviještenost. Prethodnici koncepta su pismenost i zdravstveno iskustvo. Posljedice koncepta zdravstvene pismenosti su veća razina specifičnog zdravstvenog znanja. Rasprava i zaključak Medicinske sestre kao zdravstveni stručnjaci i kotači cijelog zdravstvenog sustava, te najbrojniji zdravstveni djelatnici imaju najveću ulogu u razvoju koncepta. One bi trebale biti educirane o zdravstvenoj pismenosti i njenoj prevalenciji u svim segmentima društva.
Izvorni jezik
Hrvatski