Pregled bibliografske jedinice broj: 1050757
Uloga nostalgije u iskustvenom marketingu odabranih vrsta proizvoda kulture i umjetnosti
Uloga nostalgije u iskustvenom marketingu odabranih vrsta proizvoda kulture i umjetnosti, 2020., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1050757 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga nostalgije u iskustvenom marketingu odabranih vrsta proizvoda kulture i umjetnosti
(The role of nostalgia in experiential marketing of the selected types of cultural products)
Autori
Jelonjić, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.02
Godina
2020
Stranica
44
Mentor
Komarac, Tanja
Ključne riječi
iskustveni marketing ; proizvodi kulture i umjetnosti ; nostalgija ; Harry Potter
(experiential marketing ; cultural products ; nostalgia ; Harry Potter)
Sažetak
Današnji potrošači su informiraniji, sofisticiraniji, znaju što traže te kupnjom proizvoda i konzumacijom usluga očekuju iskustvo, stoga se posljednjih godina u teoriji, ali i u praksi razvija područje iskustvenog marketinga koje uključuje kupca na aktivan način u proces stvaranja proizvoda i iskustva. Pri tome se javlja i važan trend nostalgije koji zapravo označava težnju potrošača za prošlim vremenima, poput djetinjstva. Karakterizira ga težnja za prošlošću dok su vanjski pokretači nostalgije pjesme, mirisi, okusi, objekti ili događaji koji su se iskusili u mladosti ili djetinjstvu. Cilj diplomskog rada bio je objasniti ulogu nostalgije u iskustvenom marketingu u kontekstu kulturnih proizvoda, konkretnije knjiga i filmova iz serijala Harry Potter. U radu je korištena kvalitativna metodologija istraživanja. Provedeni su intervjui s deset mladih potrošača (u dobi od 24 do 30 godina). Rezultati istraživanja pokazali su koje se uspomene, emocije i iskustva još i danas, nakon 20 godina od nastanka Harry Potter serijala, javljaju kod obožavatelja serijala. Nadalje, otkriveno je da određene vrste kulturnih proizvoda poput knjiga, filma i glazbe omogućuju potrošačima zabavu i bijeg od svakodnevice. Nostalgija pri tome ima važnu ulogu u iskustvenom marketingu jer motivira potrošača na konzumiranje proizvoda poput knjiga, filmova i glazbe iz serijala te djelomično na kupnju proizvoda povezanih s tim proizvodima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija