Pregled bibliografske jedinice broj: 1049981
Prikaz znanstveno-stručnog projekta "Emocionalna pismenost u školama"
Prikaz znanstveno-stručnog projekta "Emocionalna pismenost u školama" // Knjiga sažetaka VIII. znanstveno-stručnog skupa "Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici" / Vuletić, Gorka ; Križanić, Valerija ; Pribisalić, Dalia (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 58-58 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1049981 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz znanstveno-stručnog projekta "Emocionalna pismenost u školama"
(Presentation of the Scientific-professional project "Emotional Literracy in schools")
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Jerković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka VIII. znanstveno-stručnog skupa "Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici"
/ Vuletić, Gorka ; Križanić, Valerija ; Pribisalić, Dalia - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 58-58
ISBN
978-953-314-138-1
Skup
8. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 13.02.2020. - 15.02.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
emocionalna kompetentnost, preventivni program, učenici osnovne škole, konstrukcija Upitnika za roditelje za procjenu emocionalne kompetentnosti djece
(emotional competence, prevention program, elementary school students, construction of a Parent Questionnaire for assessing children's emotional competence)
Sažetak
U svrhu planiranja preventivnih aktivnosti u osnovnoj školi „Petra Berislavića” u Trogiru, kvalitativnim i kvantitativnim procjenama stručni suradnici i učitelji procijenili su rizične i zaštitne faktore ponašanja kod učenika. Došli su do zaključka da su nedostatak motivacije za učenje, nedovoljno izražene vještine slušanja, razumijevanja i empatije osnovni problemi učenika. Njima nedostaje jasnih životnih ciljeva i intrinzične motivacije te rijetko probleme na koje nailaze pretvaraju u prilike. Socio- emocionalna pismenost stoga je odgojno-obrazovni aspekt na kojem treba raditi jer upravo on spaja akademski uspjeh s vještinama potrebnim da bi pojedinac bio uspješan u obitelji, školi i društvu. Projekt emocionalne pismenosti je školski preventivni program koji pomaže usvajanju znanja, vještina, stavova i vjerovanja kojima učenik uspješno samoregulira svoje emocije, kogniciju, ponašanje i okolnosti. Emocionalna pismenost pojedincu pomaže da brine o sebi i drugima, donosi odluke, etički se ponaša, izbjegava rizična te razvija zaštitna ponašanja. U osmišljavanju projektnih aktivnosti krenulo se od istraživanja u području emocionalne inteligencije te se usmjerilo prema razvoju pet osnovnih emocionalnih vještina: samo- razumijevanja, empatije, samoregulacije, motivacije i socijalnih vještina. Ciljevi ovog programa su poboljšanje školske klime i školskog uspjeha, jačanje socio-emocionalne kompetentnosti djece te osvješćivanje roditelja o važnosti socio-emocionalnih vještina. Poslije svake aktivnosti i radionice napravljene su evaluacije koje su pokazale visoko zadovoljstvo sudionika. U svrhu utvrđivanja emocionalne kompetentnosti učenika te povezanosti iste s roditeljskim procjenama, crtama ličnosti učenika te školskim postignućima krenulo se i u veliko znanstveno istraživanje koje je za sada samo realizirano u prvoj fazi – pilot istraživanja. U ovom dijelu istraživanja na temelju Upitnika emocionalne kompetentnosti (UEK-45) autora Vladimira Takšića konstruiran je Upitnik za roditelje za procjenu emocionalne kompetentnosti djece. Upitnik u konačnoj verziji ima 14 tvrdnji te sociodemografski dio. Faktorskom analizom izlučena su dva faktora: 1) Percepcija, razumijevanje i izražavanje vlastitih emocija i 2) Percepcija, razumijevanje i izražavanje tuđih emocija. Pouzdanost i valjanost subskala i cijele skale su zadovoljavajuće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru