Pregled bibliografske jedinice broj: 1048376
Učenje i pamćenje
Učenje i pamćenje // Pozvano predavanje Studentske sekcije za neuroznanost Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 1-1 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1048376 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje i pamćenje
(Learning and memory)
Autori
Šimić, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
Pozvano predavanje Studentske sekcije za neuroznanost Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
učenje ; pamćenje ; krivulje zaboravljanja ; Hermann Ebbinghaus ; kratkoročno pamćenje ; dugoročno pamćenje ; konsolidacija
(learning ; memory ; forgetting curves ; Hermann Ebbinghaus ; short-term memory ; long-term memory ; consolidation)
Sažetak
U predavanju je dan pregled glavnih spoznaja i koncepata koje studenti mogu koristiti za unaprjeđenje vlastitih sposobnosti učenja i pamćenja. Naglasak je dan ne izradu dobrog plana za učenje budući da 35-40% sveukupnog vremena treba unaprijed rezervirati za ponavljanje. U svezi s time detaljno su opisane Ebbinghausove krivulje zaboravljanja. Naime, 2013. godine su ponovljeni izvorni pokusi pamćenja koje je Hermann Ebbinghaus proveo na samome sebi 1884. i 1885. godine i dobiveni su gotovo identični rezultati. S obzirom da je proces zaboravljanja najbrži tamo gdje je krivulja najstrmija, poslije usvajanja sadržaja prvo se ponavljanje preporučuje napraviti što ranije, a najkasnije unutar 24 sata nakon razdoblja prvog usvajanja gradiva. Drugo, treće i četvrto ponavljanje treba napraviti unutar dva tjedna, a tek će s petim ponavljanjem većina sadržaja biti dugoročno konsolidirana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Kliničke medicinske znanosti, Plesna umjetnost i umjetnost pokreta, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA