Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1048324

Razlike u mišljenjima studenata i zaposlenih učitelja o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama


Bouillet, Dejana; Bukvić, Zlatko
Razlike u mišljenjima studenata i zaposlenih učitelja o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51 (2015), 1; 9-23 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1048324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razlike u mišljenjima studenata i zaposlenih učitelja o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama
(Differences in opinions of students and employed teachers on the educational inclusion of pupils with disabilities)

Autori
Bouillet, Dejana ; Bukvić, Zlatko

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 51 (2015), 1; 9-23

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Obrazovna inkluzija ; učenici s teškoćama u razvoju ; inicijalno obrazovanje učitelja
(Educational inclusion ; students with developmental disabilities ; initial teacher education)

Sažetak
Iako inkluzivno obrazovanje ima status temeljne paradigme suvremenog obrazovnog sustava, mnogi autori upozoravaju na nedostižnost tog ideala, a istraživanja kontinuirano potvrđuju da školski sustavi mnogih zemalja i dalje perpetuiraju neravnopravnost i nedovoljnu uključenost učenika s teškoćama u proces učenja i poučavanja. Ovaj je rad usmjeren analizi mišljenja Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu u tri faze njihova inicijalnog obrazovanja i zaposlenih učitelja u hrvatskim osnovnim školama o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama te utvrđivanju razlika u ispitivanim mišljenjima između četiri skupine ispitanika. Sudionici istraživanja bili su studenti prve (187 ili 24, 2%), treće (215 ili 27, 5%) i pete (198 ili 25, 6%) godine studija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu te učitelji (173 ili 22, 4%) zaposleni u hrvatskim osnovnim školama. Ukupan uzorak istraživanja čini 773 ispitanika. Polazi se od hipoteze da postoje statistički značajne razlike u mišljenjima tri skupine studenata i učitelja o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama, pri čemu se očekuje pozitivnije mišljenje studenata završne godine studija u odnosu na mlađe studente i zaposlene učitelje. Primjenom i analizom rezultata dobivenih popunjavanjem Skale mišljenja o inkluziji učenika s teškoćama, hipoteza je potvrđena samo djelomično. Utvrđeno je da se studenti različitih godina studija i zaposleni učitelji međusobno značajno razlikuju u mišljenjima o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama, ali su mišljenja studenata završne godine studija i zaposlenih učitelja nepovoljnija u odnosu na studente prve i treće godine studija. Najpovoljnija mišljenja o obrazovnoj inkluziji iskazali su studenti treće godine.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Zlatko Bukvić (autor)

Avatar Url Dejana Bouillet (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bouillet, Dejana; Bukvić, Zlatko
Razlike u mišljenjima studenata i zaposlenih učitelja o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51 (2015), 1; 9-23 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Bouillet, D. & Bukvić, Z. (2015) Razlike u mišljenjima studenata i zaposlenih učitelja o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51 (1), 9-23.
@article{article, author = {Bouillet, Dejana and Bukvi\'{c}, Zlatko}, year = {2015}, pages = {9-23}, keywords = {Obrazovna inkluzija, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, inicijalno obrazovanje u\v{c}itelja}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {51}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Razlike u mi\v{s}ljenjima studenata i zaposlenih u\v{c}itelja o obrazovnoj inkluziji u\v{c}enika s te\v{s}ko\'{c}ama}, keyword = {Obrazovna inkluzija, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, inicijalno obrazovanje u\v{c}itelja} }
@article{article, author = {Bouillet, Dejana and Bukvi\'{c}, Zlatko}, year = {2015}, pages = {9-23}, keywords = {Educational inclusion, students with developmental disabilities, initial teacher education}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {51}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Differences in opinions of students and employed teachers on the educational inclusion of pupils with disabilities}, keyword = {Educational inclusion, students with developmental disabilities, initial teacher education} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font