Pregled bibliografske jedinice broj: 1048324
Razlike u mišljenjima studenata i zaposlenih učitelja o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama
Razlike u mišljenjima studenata i zaposlenih učitelja o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51 (2015), 1; 9-23 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1048324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u mišljenjima studenata i zaposlenih učitelja o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama
(Differences in opinions of students and employed teachers on the educational inclusion of pupils with disabilities)
Autori
Bouillet, Dejana ; Bukvić, Zlatko
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 51
(2015), 1;
9-23
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Obrazovna inkluzija ; učenici s teškoćama u razvoju ; inicijalno obrazovanje učitelja
(Educational inclusion ; students with developmental disabilities ; initial teacher education)
Sažetak
Iako inkluzivno obrazovanje ima status temeljne paradigme suvremenog obrazovnog sustava, mnogi autori upozoravaju na nedostižnost tog ideala, a istraživanja kontinuirano potvrđuju da školski sustavi mnogih zemalja i dalje perpetuiraju neravnopravnost i nedovoljnu uključenost učenika s teškoćama u proces učenja i poučavanja. Ovaj je rad usmjeren analizi mišljenja Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu u tri faze njihova inicijalnog obrazovanja i zaposlenih učitelja u hrvatskim osnovnim školama o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama te utvrđivanju razlika u ispitivanim mišljenjima između četiri skupine ispitanika. Sudionici istraživanja bili su studenti prve (187 ili 24, 2%), treće (215 ili 27, 5%) i pete (198 ili 25, 6%) godine studija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu te učitelji (173 ili 22, 4%) zaposleni u hrvatskim osnovnim školama. Ukupan uzorak istraživanja čini 773 ispitanika. Polazi se od hipoteze da postoje statistički značajne razlike u mišljenjima tri skupine studenata i učitelja o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama, pri čemu se očekuje pozitivnije mišljenje studenata završne godine studija u odnosu na mlađe studente i zaposlene učitelje. Primjenom i analizom rezultata dobivenih popunjavanjem Skale mišljenja o inkluziji učenika s teškoćama, hipoteza je potvrđena samo djelomično. Utvrđeno je da se studenti različitih godina studija i zaposleni učitelji međusobno značajno razlikuju u mišljenjima o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama, ali su mišljenja studenata završne godine studija i zaposlenih učitelja nepovoljnija u odnosu na studente prve i treće godine studija. Najpovoljnija mišljenja o obrazovnoj inkluziji iskazali su studenti treće godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus