Pregled bibliografske jedinice broj: 1048250
Unaprjeđenje zdravstvene pismenosti učenika osmih razreda o reproduktivnom zdravlju – prikaz radionice „Komunikacija, emocije, spolnost“
Unaprjeđenje zdravstvene pismenosti učenika osmih razreda o reproduktivnom zdravlju – prikaz radionice „Komunikacija, emocije, spolnost“ // Medicina Fluminensis, 55 (2019), 1; 79-88 doi:10.21860/medflum2019_216425 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1048250 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Unaprjeđenje zdravstvene pismenosti učenika osmih razreda o reproduktivnom zdravlju – prikaz radionice „Komunikacija, emocije, spolnost“
(Health literacy improvement of eight grade students on reproductive health – presentation of workshops „Communication, emotions, sexuality“)
Autori
Sorta-Bilajac Turina, Iva ; Lazarević Rukavina, Ines ; Pugel, Sanjin ; Fistonić, Ivan ; Baždarić, Ksenija
Izvornik
Medicina Fluminensis (1847-6864) 55
(2019), 1;
79-88
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
edukacija ; emocije ; komunikacija ; reproduktivno zdravlje ; spolnost ; zdravstvena pismenost
(communication ; emotions ; education ; health literacy ; reproductive health ; sexuality)
Sažetak
Cilj: Ispitati procjenu znanja o komunikaciji, emocijama i spolnom zdravlju učenika osmih razreda. Ustvrditi najčešće probleme. Učiniti usporedbu po spolu. Ispitanici i Metode: Ispitanici su 174 učenika (Ž = 97 (56 %)), što predstavlja 81 % od ukupne populacije učenika osmih razreda jedne osnovne škole u PGŽ-u (N = 214) kroz tri generacije. Prije početka i po završetku radionica provedena je anonimna anketa. Prva anketa procjenjivala je početno znanje učenika o temama kojima će se radionica baviti. Druga anketa ocjenjivala je korisnost radionica i služila analizi procesa. Rezultati: Prosječna dob iznosila je 14 (13 do 15) godina. Učenici o svojim problemima vrlo često razgovaraju s majkom (45 %), prijateljima (41 %), ocem (19 %) i braćom/sestrama (16, 9 %). Većina učenika ne razgovara sa školskim liječnikom (85, 8 %), obiteljskim liječnikom (79, 2 %), stručnim službama škole (69, 1 %) i razrednicima/profesorima (50 %). Učenici vrlo često razgovaraju o školi (45, 8 %), prijateljima (31, 7 %) i zdravlju (25, 8 %). Najmanje razgovaraju o simpatijama (36, 5 %), spolnosti (29, 1 %) i emocijama (17, 8 %). Učenici najčešće smatraju da o seksu posjeduju vrlo dobra (24, 7 %) i izvrsna (35, 3 %) znanja, kao i o komunikaciji, vrlo dobra (42, 2 %) i izvrsna (25, 8 %). Dobrim procjenjuju svoje znanje o zdravlju (37 %) i SPB-u (32, 2 %). Dječaci smatraju da više znaju o seksu od djevojčica (20, 6 % vs. 14, 7 %, P = 0, 004). Djevojčice smatraju da znaju više o emocijama (15, 3 % vs. 3, 7 %, P = 0, 003). Radionice su ocijenjene kao korisne (92, 5 %). Zaključci: Prema iskustvima radionica sadržaje bi trebalo obrađivati kroz zasebnu aktivnost, izvan postojećih predmeta, kontinuirano tijekom cijele godine, koristeći se evokacija/razumijevanje/refleksija okvirom za poučavanje, a kratkoročne ciljeve definirati prema karakteristikama pojedine grupe i rezultatima ankete. Reproduktivno zdravlje djece i mladih kompleksno je područje koje zahtijeva interdisciplinarni pristup.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus