Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1048250

Unaprjeđenje zdravstvene pismenosti učenika osmih razreda o reproduktivnom zdravlju – prikaz radionice „Komunikacija, emocije, spolnost“


Sorta-Bilajac Turina, Iva; Lazarević Rukavina, Ines; Pugel, Sanjin; Fistonić, Ivan; Baždarić, Ksenija
Unaprjeđenje zdravstvene pismenosti učenika osmih razreda o reproduktivnom zdravlju – prikaz radionice „Komunikacija, emocije, spolnost“ // Medicina Fluminensis, 55 (2019), 1; 79-88 doi:10.21860/medflum2019_216425 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1048250 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Unaprjeđenje zdravstvene pismenosti učenika osmih razreda o reproduktivnom zdravlju – prikaz radionice „Komunikacija, emocije, spolnost“
(Health literacy improvement of eight grade students on reproductive health – presentation of workshops „Communication, emotions, sexuality“)

Autori
Sorta-Bilajac Turina, Iva ; Lazarević Rukavina, Ines ; Pugel, Sanjin ; Fistonić, Ivan ; Baždarić, Ksenija

Izvornik
Medicina Fluminensis (1847-6864) 55 (2019), 1; 79-88

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
edukacija ; emocije ; komunikacija ; reproduktivno zdravlje ; spolnost ; zdravstvena pismenost
(communication ; emotions ; education ; health literacy ; reproductive health ; sexuality)

Sažetak
Cilj: Ispitati procjenu znanja o komunikaciji, emocijama i spolnom zdravlju učenika osmih razreda. Ustvrditi najčešće probleme. Učiniti usporedbu po spolu. Ispitanici i Metode: Ispitanici su 174 učenika (Ž = 97 (56 %)), što predstavlja 81 % od ukupne populacije učenika osmih razreda jedne osnovne škole u PGŽ-u (N = 214) kroz tri generacije. Prije početka i po završetku radionica provedena je anonimna anketa. Prva anketa procjenjivala je početno znanje učenika o temama kojima će se radionica baviti. Druga anketa ocjenjivala je korisnost radionica i služila analizi procesa. Rezultati: Prosječna dob iznosila je 14 (13 do 15) godina. Učenici o svojim problemima vrlo često razgovaraju s majkom (45 %), prijateljima (41 %), ocem (19 %) i braćom/sestrama (16, 9 %). Većina učenika ne razgovara sa školskim liječnikom (85, 8 %), obiteljskim liječnikom (79, 2 %), stručnim službama škole (69, 1 %) i razrednicima/profesorima (50 %). Učenici vrlo često razgovaraju o školi (45, 8 %), prijateljima (31, 7 %) i zdravlju (25, 8 %). Najmanje razgovaraju o simpatijama (36, 5 %), spolnosti (29, 1 %) i emocijama (17, 8 %). Učenici najčešće smatraju da o seksu posjeduju vrlo dobra (24, 7 %) i izvrsna (35, 3 %) znanja, kao i o komunikaciji, vrlo dobra (42, 2 %) i izvrsna (25, 8 %). Dobrim procjenjuju svoje znanje o zdravlju (37 %) i SPB-u (32, 2 %). Dječaci smatraju da više znaju o seksu od djevojčica (20, 6 % vs. 14, 7 %, P = 0, 004). Djevojčice smatraju da znaju više o emocijama (15, 3 % vs. 3, 7 %, P = 0, 003). Radionice su ocijenjene kao korisne (92, 5 %). Zaključci: Prema iskustvima radionica sadržaje bi trebalo obrađivati kroz zasebnu aktivnost, izvan postojećih predmeta, kontinuirano tijekom cijele godine, koristeći se evokacija/razumijevanje/refleksija okvirom za poučavanje, a kratkoročne ciljeve definirati prema karakteristikama pojedine grupe i rezultatima ankete. Reproduktivno zdravlje djece i mladih kompleksno je područje koje zahtijeva interdisciplinarni pristup.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Ivan Fistonić (autor)

Avatar Url Ksenija Baždarić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi doi.org hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Sorta-Bilajac Turina, Iva; Lazarević Rukavina, Ines; Pugel, Sanjin; Fistonić, Ivan; Baždarić, Ksenija
Unaprjeđenje zdravstvene pismenosti učenika osmih razreda o reproduktivnom zdravlju – prikaz radionice „Komunikacija, emocije, spolnost“ // Medicina Fluminensis, 55 (2019), 1; 79-88 doi:10.21860/medflum2019_216425 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Sorta-Bilajac Turina, I., Lazarević Rukavina, I., Pugel, S., Fistonić, I. & Baždarić, K. (2019) Unaprjeđenje zdravstvene pismenosti učenika osmih razreda o reproduktivnom zdravlju – prikaz radionice „Komunikacija, emocije, spolnost“. Medicina Fluminensis, 55 (1), 79-88 doi:10.21860/medflum2019_216425.
@article{article, author = {Sorta-Bilajac Turina, Iva and Lazarevi\'{c} Rukavina, Ines and Pugel, Sanjin and Fistoni\'{c}, Ivan and Ba\v{z}dari\'{c}, Ksenija}, year = {2019}, pages = {79-88}, DOI = {10.21860/medflum2019\_216425}, keywords = {edukacija, emocije, komunikacija, reproduktivno zdravlje, spolnost, zdravstvena pismenost}, journal = {Medicina Fluminensis}, doi = {10.21860/medflum2019\_216425}, volume = {55}, number = {1}, issn = {1847-6864}, title = {Unaprje\djenje zdravstvene pismenosti u\v{c}enika osmih razreda o reproduktivnom zdravlju – prikaz radionice „Komunikacija, emocije, spolnost“}, keyword = {edukacija, emocije, komunikacija, reproduktivno zdravlje, spolnost, zdravstvena pismenost} }
@article{article, author = {Sorta-Bilajac Turina, Iva and Lazarevi\'{c} Rukavina, Ines and Pugel, Sanjin and Fistoni\'{c}, Ivan and Ba\v{z}dari\'{c}, Ksenija}, year = {2019}, pages = {79-88}, DOI = {10.21860/medflum2019\_216425}, keywords = {communication, emotions, education, health literacy, reproductive health, sexuality}, journal = {Medicina Fluminensis}, doi = {10.21860/medflum2019\_216425}, volume = {55}, number = {1}, issn = {1847-6864}, title = {Health literacy improvement of eight grade students on reproductive health – presentation of workshops „Communication, emotions, sexuality“}, keyword = {communication, emotions, education, health literacy, reproductive health, sexuality} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font