Pregled bibliografske jedinice broj: 1047151
PRIRODOZNANSTVENA PISMENOST BUDUĆIH UČITELJA – TEMELJ KVALITETNOGA PRIRODOSLOVNOGA OBRAZOVANJA
PRIRODOZNANSTVENA PISMENOST BUDUĆIH UČITELJA – TEMELJ KVALITETNOGA PRIRODOSLOVNOGA OBRAZOVANJA // Metodički obzori : časopis za odgojno-obrazovnu teoriju i praksu, 14 (1) (2019), 26; 21-38 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1047151 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PRIRODOZNANSTVENA PISMENOST BUDUĆIH UČITELJA – TEMELJ KVALITETNOGA PRIRODOSLOVNOGA OBRAZOVANJA
(SCIENTIFIC LITERACY OF PROSPECTIVE TEACHERS - IMPORTANT BASIS OF SCIENCE EDUCATION QUALITY)
Autori
Letina, Alena
Izvornik
Metodički obzori : časopis za odgojno-obrazovnu teoriju i praksu (1846-1484) 14 (1)
(2019), 26;
21-38
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje budućih učitelja, prirodoznanstvena pismenost, prirodoslovno obrazovanje, znanost
(education of prospective teachers, primary science teaching, scientific literacy, science education, science)
Sažetak
U ovome se radu razmatra prirodoznanstvena pismenost učitelja i njegova važnost za prirodoslovno obrazovanje. U tu svrhu predstavljeni su rezultati istraživanja čiji je cilj bio utvrditi razinu prirodoznanstvene pismenosti studenata prve godine učiteljskoga studija (N = 140). Rezultati istraživanja pokazuju kako je interes studenata za znanost i znanstvena istraživanja zadovoljavajuć. Stavovi prema znanosti su pozitivno usmjereni, a informiranost o određenim znanstvenim područjima je djelomična i kao takva ne odgovara razini prirodoznanstvene pismenosti koju bi budući učitelji trebali imati. Kod studenata se uočava konceptualno nerazumijevanje pojedinih znanstvenih pojmova. Budući da se odgovarajuća razina prirodoznanstvene pismenosti učitelja smatra važnom pretpostavkom razvoja prirodoznanstvene pismenosti učenika, na temelju rezultata ovoga istraživanja dane su preporuke za njezin razvoj u okviru programa inicijalnoga formalnog obrazovanja budućih učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija