Pregled bibliografske jedinice broj: 1047045
Neuroznanstveni temelji učenja
Neuroznanstveni temelji učenja // Proljetna škola Hrvatskoga književno-pedagoškog zbora
Opatija, Hrvatska, 2018. str. 1-1 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1047045 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neuroznanstveni temelji učenja
(Neuroscience foundations of learning)
Autori
Šimić, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
Proljetna škola Hrvatskoga književno-pedagoškog zbora
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 05.03.2018. - 07.03.2018
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
učenje ; pamćenje ; djeca ; osnovna škola ; stres ; tjelovježba ; miješanje aktivnosti ; vremenski raspodijeljeno učenje
(learning ; memory ; children ; elementary school ; stres ; physical exercise ; interleaving ; spaced learning)
Sažetak
Neke od najvažnijih intervencija u proces učenja koje se temelje na spoznajama iz neuroznanosti, a provjereno ga pospješuju su: 1. Smanjivanje straha od učenja matematike putem mjera za smanjenje stresa (redovita tjelesna aktivnost, raznosvrsna i uravnotežena prehrana, dovoljno sna, dobra priprema aktivnosti napose redovito pisanje domaćih zadaća i izbjegavanje odugovlačenja, provođenje što više vremena s obitelji i prijateljima i kućnim ljubimcima, vježbe dubokog disanja, meditacija), 2. Fizička aktivnost za vrijeme ili između razdoblja učenja (http://www.oph.fi/download/145366_Physical_activi ty_and_learning.pdf), 3. Vremenski raspodijeljeno učenje (spaced learning) i miješanje aktivnosti (interleaving) (http://www.unc.edu/~eckerman/P10Remembering.html) . Djeca najbolje uče kad su uključena u aktivnosti za koje misle da su korisne u svakodnevnom životu, odnosno da su važne u društvenom/kulturnom kontekstu. Stoga im treba što češće ukazivati na korist naučenog sadržaja, a što više aktivnosti staviti u društveni/kulturalni kontekst, npr.: vježbanje govornih i komunikacijskih vještina kroz debate kakve se mogu vidjeti na televiziji, vježbanje sposobnosti pisanja i izražavanja, kroz npr. izdavanje školskog lista, učenje kroz kontakte sa stručnjacima i znanstvenicima u lokalnoj zajednici, npr. učenici mogu doći i na njihovo radno mjesto (aktivnosti u Tjednu mozga i sl.).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti, Kliničke medicinske znanosti, Psihologija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
--IP-2014-09-9730 - Hiperfosforilacija, agregacija i transsinaptički prijenos tau proteina u Alzheimerovoj bolesti: analiza likvora i ispitivanje potencijalnih neuroprotektivnih spojeva (ALZTAUPROTECT) (Šimić, Goran) ( CroRIS)
Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb
Profili:
Goran Šimić
(autor)